8000 دلار برای نایک مجازی متاورس

جامه پوش: تولیدکننده بزرگ پوشاک و کفش ورزشی نایک به سرمایه گذاری در دنیای متا ادامه می دهد. با خرید طراح کتانی مجازی RTFKT در دسامبر 2021، این شرکت جایگاه رهبری را در متاورس به دست آورد. در نتیجه، این برنامه نخستین سود امروز شرکت را به ارمغان می آورد.

نایک و RTFKT مجموعه مشترکی از کفش‌های کتانی مجازی نایک دانک جنسیس کریپتوکیکس را معرفی کردند که دارای 20000 کفش NFT است. ویال های دیجیتال هر کدام 250 دلار قیمت دارند و می توان از آنها برای سفارشی کردن کفش های کتانی استفاده کرد. در مورد خود کفش‌های کتانی، صاحبان ارزهای دیجیتال آنها را با قیمت متوسط ​​حدود 8000 دلار خریداری می‌کنند.

مدل هایی با پوسته های متفاوت وجود دارند که با قیمت های باورنکردنی به فروش می رسند. گران ترین کفش های کتانی بیش از 130000 دلار و کمیاب ترین بطری Alien به قیمت 449000 دلار فروخته شد. به گفته RTFKT، دارندگان NFT همچنین می توانند با انجام برخی وظایف، پوست خود را “تکامل” کنند.

مشخص نیست که آیا دارندگان توکن قادر به خرید کالاهای مشابه در دنیای واقعی خواهند بود یا خیر. اسنپ ​​چت قبلاً یک فیلتر واقعیت افزوده برای پوشیدن مدل های جدید دارد.

نایک و آدیداس به رقابت برای ورود به دنیای متا ادامه می دهند. Into The Metaverse مجموعه ای از 30000 NFT است که توسط برند آلمانی با مشارکت Bored Ape در دسامبر گذشته راه اندازی شد. سایر برندهای جهانی از جمله Dolce & Gabbana و Gucci از استراتژی مشابهی پیروی کردند. علاوه بر این، آدیداس مالک دارایی در Sandbox شد، در حالی که نایک در Roblox سرمایه گذاری کرد.

منبع: malls

آدیداسایکخبر تولیددنیای متامتاورس