در عصر رقابت تجاری، جایی که رشد اقتصادی یک کار دلهرهآور است، یک بازار هدف روشن به واسطه همگیری آن وجود دارد و آن بازار صادرات پارچه و پوشاک بوده که همواره در حال افزایش است.
نساجی یکی از صنایع شناختهشده در بازار رقابتی است.کشورها به دنبال مزایای فراوانی از صادرات نساجی و پوشاک هستند از تقویت اقتصاد محلی، ایالتی و فدرال گرفته تا افزایش رقابت داخلی، تنوع، و افزایش سهم بازار جهانی.
لیست زیر ۱۰ کشور صادرکننده بزرگ براساس ارزش صادراتی آنها در سال 2019 را نشان می دهد، بیایید به این کشورها براساس رتبهبندی آنها از ۱۰ به ۱ نگاهی بیاندازینم:
۱۰- اسپانیا:
۹- هنگکنگ، چین
صنعت نساجی هنگکنگ به خاطر رنگ و چاپ پارچه معروف است. همچنین، این کشور یکی از بزرگترین تولید کننده و صادرکننده پنبه، بافندگی، بافتن پارچه، بافتن جین، و بافتن پارچه پنبهای است. با ارزش صادراتی ۲۰.۴۳ ملیارد دلار، هنگکنگ نهمین صادرکننده بزرگ نساجی و پوشاک جهان است. هنگکنگ برای رفع نیازهای بازار داخلی و بینالمللی همگام با تامین کنندگان اصلی (ODM) و تولید کننده اصلی تجهیزات (OEM) حرکت کرده است.
ایالات متحده آمریکا تولید کننده و صادر کننده جهانی مواد اولیه نساجی، پارچه، نخ، پوشاک، مبلمان خانگی و دیگر محصولات نساجی است. ایالات متحده ۸مین صادرکننده بزرگ نساجی با ارزش صادراتی ۲۷.۱۴ میلیارد دلار است. قدرت نساجی آمریکا در پارچه های غیر بافته، تخصص و صنعتی، پارچه های پزشکی و پوشاک محافظ است. همچنین، ایالات متحده از لحاظ فنی در بخش نساجی و پوشاک بسیار پیشرفته است و در شرکت های رو به رشد در بازار نساجی آمریکا سرمایه گذاری می کند.
۷-ترکیه:
صنعت نساجی ایتالیا در زمینه پوشاک و دنیای مد سرآمد است. ایتالیا طیف گسترده ای از الیاف پنبه، پارچه کتانی، ابریشم و پشم را پوشش می دهد. صنعت نساجی ایتالیایی صادراتی با ارزش ۳۶.۵۷ میلیارد دلار دارد و صنعتی با ساختار سازمانی قوی و تکنولوژی های نوین را نشان می دهد. نوآوری محصول در ایتالیا به طور کامل بر روی عملکرد فنی پارچه و نخ برای گسترش حوزههای کاربردی متمرکز است. ایتالیا در حال تولید طیف وسیعی از منسوجات الکترونیکی با فنآوریهای جدید برای استفاده از مزایای آن ها در جهت تولید پوشاک است.
۵-هند:
صنعت نساجی ویتنام از تولید کنندگان و خریداران در زنجیرههای تامین خود بهرهمند شدهاست، که با هزینههای پایین کار و تمرکز صنعت بر تخصصی سازی، مدرنسازی و افزایش ارزش افزوده حمایت میکند. با حجم معاملات صادراتی از سوی ۳۷.۹۳ میلیارد دلار، ویتنام چهارمین صادرکننده جهانی منسوجات و پوشاک است. تمرکز اصلی این کشور تولید اقلامی با رقابت بالا در بازار جهانی و بهبود زنجیره تامین پوشاک و نساجی آن است. مصرف پوشاک و منشوجات ویتنام در هر دو بازار داخلی و جهانی هر روز نفوذ بیشتری در بازار نساجی دارد.
۳-بنگلادش:
۲-آلمان:
و اما برترین کشور در این زمینه چین است که با احیاء جاده ابریشم گام بزرگی در شکل گیری دوباره قطب صنعت نساجی و ایجاد دوبار حرکت شرق به غرب برداشته است.
۱-چین:
صنعت نساجی چین بزرگترین تولید کننده و صادرکننده نفت در جهان است و حجم صادرات آن به شکل Bn به آن رسیدهاست. عواملی که این صنعت را هدایت میکنند عبارتند از تولید کمهزینه، کیفیت مواد خام، ساختار صنعتی، ماشینآلات پیشرفته پیشرفته، توسعه برند و فرآیند کار در مصرف داخلی و بازار جهانی. در چین، شش زیر بخش صنعت نساجی عبارتند از پنبه، الیاف شیمیایی، پارچه های پشمی و رنگرزی، صنعت چاپ پارچه، پارچه های کتان و صنعت ابریشم، صنایع نساجی، ساخت و صنایع نساجی و صنایع نساجی. حجم خروجی صنعت نساجی چین بیش از نیمی از بازار جهانی را تشکیل میدهد.
این کشورها محرک بازار پوشاک و صنعت نساجی در سراسر جهان هستند. این کشورها بازیکنان اصلی بازار جهانی هستند و که با نوآوری ها و تکنولوژی بالای خود، دنیای نساجی و پوشاک را شکل میدهند و تحول را به صنعت نساجی و پوشاک میآورند.
منبع:نساجی