گردشگری فشن؛ رویای یزدی‌ها که لباس پاپ را تهیه می‌کردند

جامه پوش: اگر کسی به شما بگوید پاپ یا امپراتور چین از لباس هایی با طرح و پارچه بزدی استفاده می کردند، چه خواهید گفت؟

آنچه امروز رویای دوری برای حوزه پوشاک و منسوجات است، برای مردمان دیروز ایران و به ویژه یزد، خاطره است. رسانه عصر ایران در گزارشی ویدئویی به این واقعه مهم پرداخته است که در زیر مطالعه می کنید و فیلم آن را مشاهده خواهید کرد:

امروزه صنعت فشن در دنیا با رشدی بیش از 6 درصد رو به روست و بسیاری از مقاصد گردشگری در دنیا تلاش دارند تا با بهره بردن از این پتانسیل زمینه جذب گردشگر با توجه به ویژگیهای فرهنگی و اقتصادی این صنعت  را فراهم کنند. یک مقصد جذاب برای این نوع از گردشگری باید تقویم رویدادهای مرتبط داشته باشد! محل مناسبی برای خرید کردن با مشوق های جدی مثل تخفیفهای فصلی باشد! بشود از آن  سوغاتی های متنوع خرید، در آن گشت و گذار کرد و انواع خوردنی های مختلف را امتحان کرد و از امکانات تفریحی اش لذت برد.

از سویی تقاضا برای پوشاکی با منابع پایدار افزایش چشمگیری پیدا کرده! تنها در اتحادیه اروپا حدود 23.5 میلیون دلار به تولید پارچه های دوستدار طبیعت پایدار و مدلهای کسب و کار بر این مبنا کمک شده! و 45 درصد از شرکتها در پی نواوری هستند تا موادی پایدار تولید یا استفاده کنند. حتی گفته میشود تقاضا برای لباسهای شنا ی دوستدار طبیعت نیز تا 65 درصد افزایش پیدا کرده!

نگاهی به تحولات سالهای اخیر در تولیدات نساجی یزد نشان می دهد که به خوبی در جهت تبدیل شدن به مقصدی نه تنها برای گشت و گذار در دل کوچه های خشتی و تاریخی که مقصدی برای خرید و بهره بردن از ظرفیت تولیدات در حوزه فشن گام برداشته…

گزارشگر: سیمین ثقفی

https://jamehpoush.ir/wp-content/uploads/2021/06/یزد-و-پارچه.mp4

 

# مدابریشمپارچهفشنلباسنساجیویدئویزد