کیم جونز، طراح افسانه‌ای

جامه پوش: کیم جونز طراحی جوان، خلاق و محبوب در مدت کوتاهی تغییرات زیادی در پوشاک مردانه انگلیس به‌وجود آورد. زمانی‌ که او برند Dunhill را ترک کرد خبرگزاری‌ها نوشتند که می‌خواهد بر روی پروژه‌های شخصی خود کار کند! اما کیم جونز رویای بزرگتری از پروژه‌های شخصی در سر می‌پروراند.

سال ۲۰۱۱ کیم جونز به عنوان کارگردان هنری بخش مردانه به برند Louis Vuitton پیوست و بعد از ۷ سال همکاری در ژانویه ۲۰۱۸ این برند را ترک کرد و در مارچ همین سال به برند Dior پیوست، در هفته مد میلان ۲۰۲۱ به تیم Fendi ملحق شد اما او در کنار طرح های حیرت آورش عاشق کتانی بود.

Dior x Air Jordan1 high OG

کیم جونز سال گذشته با اشتراک گذاشتن عکسی از کالکشن کفش‌های Air Jordan خودش نشان داد علاقه زیادی به این کتانی‌های پرطرفدار دارد. این عکس دلیل طراحی کفش Air Dior را به خوبی نشان داد. علاقه شخصی این طراح نابغه و مهارت او در طراحی منجر به همکاری برند Nike و Dior و خلق این کتانی پرطرفدار شد.

کفش کتانی Dior x Air Jordan1 high OG

Dior B23 High Top

در سال ۲۰۱۸ جونز از نخستین کالکشنش برای برند Dior رونمایی کرد. در این شو کفش‌ کتانی کلاسیک و لوکس طراحی شده توسط جونز توجه همه را به خود جلب کرد. این کتانی ساق‌دار با لایه‌ای تور مانند برروی یک پارچه با پترن برند دیور طراحی شده بود که در عین سادگی لوکس دیده می‌شد.

کفش کتانی Dior B23 High Top

Dior x Air Jordan 1 Low

این کفش‌ها دقیقا با ترکیب رنگ و مدل کفش‌های کتانی Dior x Air Jordan 1 high طراحی شدند فقط تنها تفاوت این کتانی نداشتن ساق است.

کفش کتانی Dior x Air Jordan 1 Low

Air Max 95

یکی دیگر از همکاری‌های جونز و نایک برای طراحی کتانی Air Max 95 بود. کیم جونز طراح نابغه و عاشق کتانی ۳ دسامبر ۲۰۲۰ با منتشر کردن عکسی از همکاری جدیدش با نایکی خبر داد.

کفش کتانی Air Max95

Kim jones x nike air max 360

کفش کتانی Air Max 360 با یک طراحی منحصر‌به‌فرد و نامتقارن توسط جونز و نایکی طراحی و تولید شد. جونز این کتانی کلاسیک را با الهام از خرده فرهنگ پانک و برای بازسازی تاریخ کتانی‌های Air Max طراحی کرد.

کفش کتانی air max 360

طراحی‌های منحصربه‌فرد جونز به این چند کتانی محدود نمی‌شود. او در طی سال‌های فعالیتش در دنیای مد ثابت کرده‌است توانایی خلق ایده و ترندهای جدید و همچنین تحت تاثیر قرار دادن صنعت مد را دارد.

خبر طراحی و مددانهیلدیورفندیکیم جونزلویس ویتوننایک