چیزمیز با ظاهری آراسته و منحصربه‌فرد

جامه پوش: مصطفی اسداللهی، هنرمند عرصه طراحی و ساخت زیورآلات می‌گوید میزی را به‌منظور واقع شدن در مکان‌های مختلف طراحی کرده و هر فصل با انتخاب یک موضوع از طراحان زیورآلات دعوت می‌کند تا در پربار شدن میز او را همراهی کنند.

مصطفی اسداللهی هنرمند عرصه طراحی و ساخت زیورآلات درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: همواره به یک اصل معتقد بوده‌ام و آن اینکه جای موضوع و مفهوم در حوزه زیورآلات ما خالی است درحالی‌که زیور را یک نمایشگاه متحرک در فضای شهری و میان توده مردم می‌دانم که می‌تواند افرادی را که شاید حتی یک‌بار هم داوطلبانه به گالری‌ها نروند، در معرض نگاه هنرمندانه هنرمندان قرار دهد و بسیاری از مفاهیم موردنظر طراح را به آن‌ها منتقل سازد.

اسداللهی در ادامه گفت: طی ماه‌های اخیر و در قالب طراحی پلتفرمی با عنوان «چیز میز»، میزی را به‌منظور واقع‌شدن در مکان‌های مختلف طراحی کرده و هر فصل با انتخاب یک موضوع از طراحان زیورآلات دعوت می‌کنم تا در پربار شدن میز من را همراهی کنند.

او با اشاره به اینکه «چیز میز» برخلاف عنوان بی‌تکلف و دم‌دستی‌اش، ظاهری آراسته و منحصربه‌فرد دارد اظهار داشت: ما وقتی اصطلاح «چیز میز» را به کار می‌بریم، انگار وسیله‌ای بی‌ارزش را نشانه گرفته‌ایم که احتمالاً فضایی را اشغال کرده‌ درحالی‌که پدیده‌ای است که سعی دارد بار دیگر توجه مخاطبین را به انواعی از هنر تزئینی جلب کند.

اسداللهی افزود: اشیای داخل «چیز میز» نتیجه‌ طراحی ذهن و دست هنرمندانی است که با موضوعی خاص اثر خاصی را خلق کرده‌اند. همچنین این پلتفرم با توجه به ارجاعات فرهنگی و سنتی و تاریخی، نمونه‌‌های متنوعی از زیور سازی را به معرض نمایش درمی‌آورد و درواقع هنرمندان ملحق شده به این پروژه‌ سیار نیز چنین روحیه‌ای را شدت بخشیده و تلاش دارند وجه تخیل‌برانگیز و رازآلود قصه‌ها و افسانه‌ها را عینیت بخشند.

این هنرمند عرصه طراحی و ساخت زیورآلات اذعان داشت: «چیزمیز» تاکنون در چهار نمایش شرکت داشته است و نمایش‌ها به‌جای گالری و اماکن هنری در رستوران، قهوه‌خانه و اماکن عمومی و میان توده مردم اتفاق افتاده است. عدد «۳»، «شنیده‌ها حاکی از این است»، «فی روزه» و «چیدمانی از چیز توی میز» عناوین موضوعی این نمایش‌ها بوده‌اند و طراحان با توجه به موضوع، به خلق و نمایش اثر پرداخته‌اند.

اسداللهی در خاتمه از برپایی دو نمایشگاه «خیام» و «زیور و خط فارسی» بر روی پلتفرم «چیز میز» در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: هنرآنلاین

 

چیز میزخبر طراحی و مدزیورآلاتطراحی و ساخت زیورآلاتقصه‌های راز آلودمصطفی اسداللهی