چرخ‌هایی که از تکاپو افتادند

جامه پوش: کارگاه تولیدی مصیری حدود ۵ کیلومتر با نوراباد فاصله دارد، به سوی کارگاه راهی شدم، به آنجا که رسیدم با خنده نشاط آور مدیر کارگاه و همکارانش روبه رو شدم و خنده بر لبان من هم نقش بست.

شیروان مصیری متولد ۵۳ در روستای نمونه و گردشگری سراب بهرام ممسنی، با راه اندازی تولید پوشاک، تولید عرقیات و پرورش طیور کارآفرین شد، او اکنون از کار آفرینان موفق و توانمند شهرستان ممسنی است که برای رفع این نیاز مهم رو به تولید پوشاک آورد.

چرخ و قیچی‌های به جا مانده از کارگاه تولیدی پوشاک

نخستین جایی از کارگاه که مصیری آن را به ما نشان داد، رختکن افرادی بودی که در آنجا مشغول به کار بودند، وارد که شدم ابتدا با فضای تنگ و کوچکی مواجه شدم و دقیقا روبروی ما دوتا در قرار داشت؛ یکی از درها رختکن خانم ها و دیگری برای آقایان بود.

از در رختکن آقایان عبور کردیم و وارد فضای اصلی کارگاه شدیم، من فکر می کردم اگر به آنجا بروم زنان و مردان زیادی مشغول به کار هستند و صدای چرخ هایشان اهنگ دلنواز کارشان است، اما با صحنه ای دیگر روبه رو شدم، با چرخ های خاموش و صندلی های خالی!

شیروان مصیری در رابطه با روزهایی که کارگاه به صورت کامل فعال بود گفت: تاچندی قبل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب تمام همکاران ما اینجا بودند و هر کدام کاری را بر عهده داشتند، به طور مثال یکی برش میزد، دیگری می دوخت و ان یکی هم اتو میزد.

بعد از بازدید از کارگاه خاک خورده با چرخ های خاموش و قیچی های روی میز مانده ازمحوطه کارگاه که نشان از خوش سلیقه بودن این کارآفرین داشت دیدن کردیم که بیشتر به تفرجگاه واقامت‌گاه گردشگری شباهت داشت، راهرویی که با درختان انگور به محوطه، زیبایی دوچندانی می بخشید و نهایتا استخر و آبنما و آلاچیق و در آخر هم از دفتر فروش کارگاه دیدن کردیم.

دفتر کارگاه اتاقی نسبتا بزرگ حدود ۱۰۰ متر بود که یک طرف آن سفارش مشتری های مصیری دوخته و اتو زده قرار داشت و در سمت دیگر لباس هایی با ترکیب رنگ های متفاوت در قفسه های مغازه خودنمایی می کرد.

ثبات اقتصادی کشور، نیازمند حمایت از تولید داخلی

شیروان مصیری دارای گواهینامه طراحی لباس و مربی طراحی دوخت است که ۲۳ سال با اداراتی مثل زندان های فارس و کهگیلویه بویر احمد برای آموزش زندانیان همکاری داشته و به صورت آزاد ده ها کارآموز را در کارگاهش آموز داده و هنوز هم با آغوش باز از کسانی که تمایل دارند وارد حرفه خیاطی بشوند استقبال می کند.

او معتقد است که یکی از راه هایی که ما می توانیم به ثبات اقتصادی برسیم حمایت از تولید داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه بعضی از مسئولین ذیربط آنچنان که باید و شاید به این مهم توجه ندارند.

وی در این باره اظهار داشت: اقتصاد هر جامعه پویا یک طرح بوده و بر دو محور تولید و خدمات استوار است که اگر تولید را حمایت کنیم، خدمات رونق می گیرد.

مدیر این واحد تولیدی در پایان گفت: چنانچه هر مسوول یا اداره ای در سطح شهرستان ممسنی ۵۰ درصد از شعار سال(تولید، پشتیبانی ها و موانع زدایی ها) را تحقق ببخشید برای تمام کارکنان ان اداره، کت و شلوار به صورت رایگان هدیه می دهم.

منبع:فارس

اقتصاد مقاومتیتولید پوشاکخبر تولیدزندان های فارسطراحی لباس