ویژگی ۱۰۰۰۰۰۰۰ در محاسبه مصرف پارچه

جامه پوش: شاید برای بسیاری از بازارپردازان پوشاک این سوال مطرح شود که چرا در صنعت پوشاک از عدد ۱۰۰۰۰۰۰۰ در فرمول مصرف پارچه بافتنی برحسب سانتی متر استفاده می گردد. هنوز افراد زیادی در صنعت نساجی هستند که دلیل آن را نمی دانند.
گاهی اوقات ممکن است اطلاعات غلطی در این زمینه از با سابقه های این صنعت دریافت کنید. شاید حتی آنها مانع شوند که شما چنین سوالی از آنها بپرسید. مخصوصاً زمان هایی که می خواهید ذهن خود را از شر این سوالات خالی کنید، با این شرایط زیاد رو به رو می شوید؛ اما متاسفانه جواب قانع کننده ای از افراد با سابقه و پیشکسوتان این صنعت دریافت نمی کنید. اما امروز می خواهیم جواب درست این سوال را به شما نشان دهیم. فکر می کنیم برایتان مفید باشد. امیدواریم در آینده بتوانید درباره این نکات جالب به زیردستان خود و جوان ترها کمک نمایید.

به دلیل اینکه چرا از عدد ۱۰۰۰۰۰۰۰ در فرمول مصرف پارچه بافتنی برحسب سانتی متر استفاده می شود در ادامه اشاره می گردد.

می دانیم که فرمول اصلی محاسبه پارچه بافتنی به صورت زیر است:

در ابتدا باید به این مسئله فکر کنیم که به مصرف پارچه برحسب کیلوگرم و GSM پارچه (گرم در متر مربع) نیاز داریم؛ پس تمامی طول ها (طول بدن، طول آستین و عرض سینه) را باید به متر مربع تبدیل نماییم. در نتیجه باید هر دو قسمت (طول بدن + طول آستین) و عرض سینه را به 100 تقسیم کنیم (چرا که یک متر با 100 سانتی متر برابر است).

حال فرمول (۱) را به صورت زیر نشان می دهیم:

حال پس از تبدیل مشاهده می کنید که تمامی واحدها برحسب گرم در متر مربع هستند. بنابراین با تقسیم فرمول (۲) بر ۱۰۰۰ به راحتی می توان مقدار پارچه مورد نیاز را برحسب کیلوگرم محاسبه نمود (می دانیم ۱ کیلوگرم برابر با ۱۰۰۰ گرم است).

پس فرمول (۲) به صورت زیر در می آید:

حال متوجه شدید که چرا در محاسبه مصرف پارچه بافتنی برحسب کیلوگرم از ۱۰۰۰۰۰۰۰ استفاده می کنیم.

منبع: Garments Merchandising

پوشاکخبر نخ و پارچهصنعت پوشاکصنعت پوشاک و کفشفرمول مصرف پارچه