جامه پوش: خردهفروشان در سال 2022 با چالشهای زیادی از جمله تعدیل نیروی کار، کمبود زنجیره تامین و تورم بیسابقه که باعث افزایش قیمت و نارضایتی مشتریان میشود، روبهرو خواهند بود. با وجود این، کارشناسان فرصتهایی مانند تجارت الکترونیک، پیشنهادات شخصیسازی شده و فضای تبلیغات دیجیتال را پس از همهگیری کرونا، پر رونق میبینند.
بهرهگیری از اتوماسیون برای جبران کمبود نیروی کار
با توجه به مشکلات مستمری که در استخدام نیروی کار کافی وجود دارد، خردهفروشان باید به استفاده از فناوری اتوماسیون از جمله صندوقهای پرداخت اتوماتیک و رباتهای هوشمند کنترل موجودی برای مدیریت وظایف، نه تنها در انبارها، بلکه در سطح فروش نیز سرعت بخشند.
خردهفروشان با سرمایهگذاری در کارایی عملیات و اتوماسیون میتوانند حقوق و مزایای بیشتری به نیروی کار خود بابت افزایش ماندگاری و رضایت آنها پرداخت نمایند.
بهبود استفاده از دادههای مشتری
همانطور که صنعت خردهفروشی با سرعت به سمت ارائه خدمات از پلتفرمهای آنلاین پیش میرود، خردهفروشان برای بهبود توانایی خود در جلب رضایت مشتریان نیاز به استفاده از دادههایی دارند که از طریق کانالهای دیجیتالی خود جمعآوری میکنند.
تکنولوژی و تجزیه و تحلیل دادهها بر توانایی خردهفروشان در مدیریت موجودی، درک الگوهای خرید و پیشبینی نیاز مشتریان جهت ارائه پاسخ مناسب و به موقع تاثیر میگذارد. همچنین تولیدکنندگان میتوانند برای مقابله با چالشهای زنجیره تامین از دادهها استفاده کنند.
گسترش شبکههای رسانهای خردهفروشی
خردهفروشان و پلتفرمهای تجارت الکترونیک، شبکههای رسانهای خردهفروشی خود را برای استفاده از دادههای مشتریان جهت درک رفتار خرید آنان، گسترش میدهند.
شبکههای رسانهای خردهفروشی، بهترین راهحل برای درک بهتر مصرفکنندگان، سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات و مدیریت تبلیغات و روابط آنلاین با مشتریان هستند.
ورود به تجارت B2B
خردهفروشان از طریق سرمایهگذاری در پلتفرم رو به رشد تجارت الکترونیک، همراه با بهروزرسانی عملیات، استخدام تیمهای فروش اختصاصی و افزایش خدمات، کالاهای خود را بهصورت فلهای با دریافت سفارشات سودآور در حجم بالا به مشتریانB2B میفروشند. پورتال خرید اختصاصی به مشتریان B2B این امکان را میدهد تا از طریق صورتحساب ماهانه و نه بر اساس هر سفارش، پرداخت کنند.