پیراهنی با نقش کاخی که دوبار سوخت و استودیو بی‌بی‌سی شد

جامه پوش: لباس سوم تیم های فوتبال به نمایشگاهی از برنامه های فرهنگی باشگاه ها تبدیل شده است.

معمولا لباس سوم برای موارد خیلی خاص مورد استفاده تیمی قرار می گیرد یعنی در حالت عادی پیش نمی آید که تیمی مجبور شود از لباس سوم خود استفاده کند اما در سال های اخیر رونمایی از لباس سوم تیم، به یکی از هیجان انگیزترین برنامه های باشگاهی فوتبال در دنیا بدل شده است.

دیروز هم باشگاه تاتنهام لباس سوم تیم فوتبالش را رونمایی کرد. بر اساس قاعده ای نانوشته، لباس سوم تیم ها محلی برای برنامه های فرهنگی باشگاه هاست. تاتنهام هم از این امر مستثنی نبوده و روی لباس سومش المان هایی از منطقه تاتنهام لندن را به نمایش گذاشته است.

نایک، تولید کننده امریکایی طرف قرارداد با تاتنهام طراحی این المان ها و تولید این لباس را بر عهده داشته است.

نقاط جذاب منطقه تاتنهام

برای آنهایی که مناطق لندن را به خوبی نمی شناند اولین سئوال این است که در منطقه تاتنهام چه المان‌هایی وجود دارد که برای این باشگاه و مردمش مهم است؟

پیش از هر چیزی باید این نکته را دانست که منطقه تاتنهام در شمال لندن، یکی از مراکز اصلی مهاجران منطقه کارائیب است اما اقوام دیگری نیز در این منطقه سکنی گزیده اند مانند: کلمبیایی، ترکی، اروپای شرقی، ترکی-قبرسی، کردی، سومالیایی و ایرلندی. جنوب تاتنهام متنوع‌ترین منطقه اروپا است، به طوریکه ۳۰۰ زبان مختلف در آن رایج است.

البته خود تیم تاتنهام با حدود 140 سال قدمت، یکی از المان های همین منطقه است اما از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد کاخ الکساندرا است. این کاخ به افتخار ازدواج الکساندرا شاهدخت دانمارکی با ادوارد هفتم شاهزاده ولز، 9 سال پیش از باشگاه تاتنهام ساخته شد یعنی سال 1873 میلادی. الکساندرا به عنوان یک مرکز عمومی تفریحی، آموزشی و سرگرمی دارای سالن‌های کنسرت، تئاتر، سخنرانی، گالری‌های هنری، کتابخانه و موزه است. این کاخ دوبار در آتش سوخت یکی بلافاصله پس از افتتاح و بار دوم در حدود سال 1980 اما هر دو بار بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

لوح یادبود اولین استودیوی تلویزیونی بی بی سی بر دیواره کاخ الکساندرا

 

یکی از جالب ترین نکات در مورد این کاخ حضور استودیوهای اصلی بی بی سی است. در دههٔ ۱۹۳۰، استودیوهای اصلی تلویزیون بی‌بی‌سی نیز در این بنا قرار داشت و این شبکه پخش رسمی برنامه‌های تلویزیونی خود را از این مکان در ۱۹۳۶ آغاز کرد. آنتن تلویزیون بی بی سی را همچنان بر بالای این کاخ می توانید مشاهده کنید.

بی بی سیتاتنهامخبر طراحی و مدفوتبالکاخ الکساندرالباسنایکنایکی