جامه پوش: بازههای زمانی مختلفی در طول سال وجود دارد که معمولاً کسبوکارها برای طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی خود توجه ویژهای به آنها دارند. از شب یلدا و بلکفرایدی گرفته تا روز زن یا شروع دوباره مدارس، همگی بهانهای هستند تا با یادآوری کسبوکار به مخاطبان قبلی و ایجاد ارتباط با مشتریان جدید، فروش خدمات یا محصولات خود را بیشتر کنید.
اگر نگوییم بهترین فرصت، یقیناً یکی از پربازدهترین بازههای زمانی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، در بازه پیش از نوروز و تعطیلات سال نو در ایران رخ میدهد؛ چراکه مشتریان میتوانند راحتتر خدمات شما را تهیه کنند و درعینحال دلایل کافی برای خرید محصول یا استفاده از سرویسهایی را که ارائه میدهید، خواهند داشت.
از موقعیت نوروز برای اجرای کمپینهای مرتبط بهره ببرید
زمانی که صحبت از کمپینهای تبلیغاتی به مناسبت فرارسیدن بهار و نوروز میشود، ایدههای قابل اجرای متعددی برای بازاریابی خودنمایی میکنند. نخستین رویکرد در طراحی تبلیغات این بازه زمانی، برجسته کردن پیشنهاداتی است که شامل تخفیفهای گوناگون میشود. مشتریان که احتمالاً تصمیم به تهیه محصولات موردنظرشان پیش از سال نو دارند، با گزینههای مختلفی روبهرو خواهند بود و یکی از مهمترین مزیتهای رقابتی، ارائه تخفیف بر محصولات در این مدتزمان است.
از دادههای بهروز برای بهینهتر کردن تبلیغاتتان استفاده کنید
در تبلیغات آنلاین بهواسطه ابزار گستردهتری که برای دنبال کردن کمپینها وجود دارد، میتوان بهطور دقیقتری به بررسی نتایج آنها پرداخت و در هر لحظه، کمپین خود را بهینه کرد. چه بسا طی مدت زمان کم و بهوسیله اطلاعات آماری که از پلتفرمهای تبلیغاتی دریافت میشود، متوجه میشویم که نوع اجرای کمپین، طراحی قسمتهای بصری تبلیغات، کپیرایتهای استفادهشده یا… به تغییر و بهبود نیاز دارند. مواردی که احتمالاً در تبلیغات سنتی به این آسانی خود را نشان نمیدهند.
هدفمند تبلیغ کنید
بزرگترین مزیت تبلیغات آنلاین، استفاده از تکنولوژی برای هدفمند کردن کمپینهاست. اگر در انواع سنتی تبلیغات، پیام شما به بخشی از افرادی میرسد که الزاماً مخاطب شما بهشمار نمیروند یا پتانسیل این را نخواهد داشت که از سرویسهایتان استفاده کنند، تبلیغات آنلاین به شما این امکان را میدهد تا با هدف قراردادن بخشی از کاربران که با احتمال بیشتری به استفاده از محصولات یا خدمات شما علاقه دارند، مراحل قیف فروش را برای آنها با سرعت بسیار بالاتری طی کنید و مخاطبان خود را به مرحله خرید برسانید.
احتمالاً اکثر کسبوکارها پیش از نوروز به فکر اجرای کمپینهای نوروزی میافتند و بازار تبلیغات، از پیامهایی تبلیغی در راستای فرا رسیدن بهار و امکانات ویژهای که بیزینسها برای مخاطبان خود در نظر گرفتهاند، پر خواهد شد. پس در چنین بازار شلوغی که در بازه شب عید امکان دیده نشدن تبلیغتان را با خود به همراه دارد، تمرکز بر مشتریان موردنظرتان امری اساسی در طراحی کمپینتان دارد.
به فکر مشتریان پیشین خود باشید
در کنار ترویج تبلیغات برای بزرگ کردن دایره مخاطبان و افزایش فروش، توجه به مشتریان قبلی کسبوکار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه در برخورد با این دسته از مخاطبان، نیازی نیست تا مسیر آگاهسازی از خدماتتان را از ابتدا برایشان طی کنید و از آنجایی که این گروه از افراد پیشتر از خدمات شما استفاده کردهاند، با صرف هزینه کمتر و با ایجاد انگیزهای مانند ارسال کد تخفیف یا معرفی کمپین تازه خود، آنها را به استفاده دوباره از محصولاتتان ترغیب کنید.
این کار که بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing) نام دارد، بهراحتی و با ابزارهایی آنلاین نظیر ایمیل مارکتینگ، اساماس مارکتینگ و ارسال پوش نوتیفیکیشن، قابل دستیابی است. احتمالاً برای کاربران قدیمیتان بسیار جذاب خواهد بود تا به بهانه نوروز، بتوانند محصولات شما را با تخفیف بیشتری نسبتبه دیگر افراد تهیه کنند و البته این بازه زمانی، وقت مناسبی برای یادآوری برندتان به این دسته از افراد خواهد بود.
فضای تبلیغات آنلاین؛ جایی که نمیتوان بهراحتی از آن غافل شد
با وجود درگاههای تبلیغات سنتی که همانند گذشته بخش زیادی از بودجههای بازاریابی کمپینهای نوروزی را به خود اختصاص میدهند، بهنظر میرسد توجه به تبلیغات آنلاین، آن هم در راستای بهینهسازی محتواهای تبلیغی، تمرکز روی مخاطبان موردنظر کسبوکار و اجرای هدفمند کمپین، امری است که باید بیش از گذشته موردتوجه تبلیغکنندگان قرار گیرد. بازار شب عید میتواند پتانسیل بالایی برای هر بیزینسی داشته باشد و ابزار آنلاین میتواند به بهینهتر شدن هزینههای تبلیغاتی کمک شایانی کند.