هنر بانوان ایرانی در بوستان گفتگو

جامه پوش: 4هزار و هفتصد مترمربع فضای نمایشگاهی به مدت 10 روز فرصتی دیگر را برای نمایش هنر بانوان ایرانی در حوزه‌هایی همچون تولید پوشاک، کیف، کفش و سایر صنایع‌دستی فراهم می‌آورد.

بسیاری از هنرمندان شاغل در بسترهای مشاغل خانگی و یا صاحبان برند در حالی تاکنون طی 16 دوره برگزاری این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند که وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه توانمندسازی زنان و میزهای خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف این نمایشگاه را همراهی خواهند کرد.

طیفی از حاضران در این رویداد را زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، افراد تحت پوشش خیریه‌ها، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تشکیل می‌دهند و در بخش فروش، اغلب کالاهای تولیدشده توسط زنان سرپرست خانوار و تولیدکنندگان برتر در حوزه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کالای حجاب، کیف، کفش، صنایع‌دستی و زیورآلات به معرض فروش گذاشته می‌شود.

نوآوری و کارآفرینی‌ اجتماعی، ‌فعالیت‌های خلاقیت محور و نیز توانمندسازی بانوان علاقه‌مند به کارآفرینی ازجمله اهداف برپایی هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی عنوان شده است.

طی دوره گذشته نمایشگاه، بالغ‌بر 10 کارگاه آموزشی تخصصی دوساعته در 5 روز با همکاری دانشگاه تهران برگزار شده که به مبانی راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد و نوآورانه پرداختند و قرار است در این دوره از نمایشگاه نیز کارگاه‌های آموزشی مرتبط با عنوان «زنان و تولید ملی» به همت غرفه‌داران و سایر فعالان در بخش‌های مختلف برگزار شوند.

همچنین این نمایشگاه همچون دیگر ادوار برپایی، میزبان جمعی از هنرمندان اقوام و عشایر از سراسر نقاط کشور خواهد بود.

به گفته مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، طی تعاملاتی با وزارت علوم قرار است با همراهی دانشگاه‌هایی مانند «الزهرا(س)» و «تهران»، طرح «دانشگاهی به وسعت یک شهر» اجرا شود و دختران دانشجو به‌عنوان کنشگر، تسهیل‌گر و پژوهشگر در حوزه تولید وارد عمل شوند. همچنین در راستای شتاب‌دهی به فعالیت‌های نوآورانه زنان و حتی کودکان، شهر دخت‌های نوآوری در مناطق مختلف راه‌اندازی شده‌اند.

«هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی» از نهم تا هفدهم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری ایران واقع در بوستان گفتگو برپا می‌شود و ساعت بازدید از این رویداد، 10 تا 21 اعلام شده است.

بوستان گفتگوخبر تولید