هشدار به جوانان طالبان: لباس شیک نپوشید، شهربازی نروید، سلفی نگیرید

جامه پوش: هیجان زدگی اعضای جوان طالبان در افغانستان، به حکم جالبی از سوی حکمرانان فعلی این کشور منجر شد.

طالبان جوان پس از تصرف شهرها به‌خصوص کابل در پارک‌ها، شهربازی‌ها و دیگر مکان‌های تاریخی به گرفتن عکس و ویدیو پرداختند. تصاویر این رفتارها به سرعت در دنیا پخش شد و برای طالبانی که قصد داشت خود را متمدن نشان دهد گران تمام شد.


به دنبال انتشار تصاویر طالبان جوان در برخی از مناطق مانند شهربازی‌های کودکانه، پارک‌های تفریحی و باغ وحش کابل، اکنون به آنها هشدار داده شده است که از سلفی گرفتن به‌خصوص با فرماندهان و مقامات ارشد خود خودداری کنند.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، شنبه، 25 سپتامبر (3 میزان) نوشته است که محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع ملی طالبان، به اعضای جوان طالان هشدار داده است که از خوش‌گذرانی بیش از حد، پوشیدن لباس و کفش‌های مدرن و شیک خودداری کنند.

به باور یعقوب، اینگونه پوشش با اصول طالبان همخوانی ندارد. او این‌گونه پوشش را به پوشش «جنگ‌سالاران و گانگسترهای رژیم» دست نشانده تشبیه کرده است. مقصود این مقام طالبان از این تشبیه، حکومت پیشین افغانستان است.

محمد یعقوب همچنان به طالبان جوان هدایت داده است که از گشت و گذارهای بی‌مورد و عکس گرفتن زیاد در مکان‌های مختلف پرهیز کنند چراکه این کار «حیثیت» گروه طالبان را زیر سوال می‌برد.

او افزوده است به تکلیفی که برای شما داده شده است «بچسپید» در غیر آن صورت به موقعیت این گروه که با «خون‌ شهیدان» به‌دست آمده آسیب می‌رسانید.

منبع: العربیه فارسی

افغانستانسلفیشهربازیطالبانعکسلباس