جامه پوش: ایجاد برند جدید مد یک فرآیند هیجان انگیز و جالب است. فرقی ندارد که شما طراحی هستید که می خواهید مجموعه جدیدی از لباس های برند را تولید نمایید یا کسب و کار مشهوری هستید که قصد دارد تا محدوده فروش لباس هایش را گسترش دهد، چون در هر صورت باید بعضی از اصول اولیه را قبل از شروع تولید لباس های مورد نظرتان در نظر بگیرید.
لباس ها جزء اصلی کمد لباس هستند و برای موقعیت های مختلفی مثل رویدادهای رسمی و موارد غیر رسمی روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. سابقه طرح های سنتی به قرن ها پیش بر می گردد که به عنوان یک سبک تکامل پیدا کرده اند و متناسب شده اند.
طراحی برای مشتریان
ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) می گوید: سال ها پیش من آموختم که آنچه در لباس مهم است، خانمی است که آن را بر تن می کند. با توجه به صحبت های هوشمندانه این طراح نامدار، اطمینان حاصل کردن از ایجاد طرح های متناسب برای مخاطبین هدف در هنگام راه اندازی کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است.
همچنین اندازه جنبه مهم دیگری از طراحی لباس است، چون افراد دارای شکل ها و تناسب های مختلفی هستند. اندازه لباس در انسان های ریز اندام، استاندارد و قد بلند متفاوت است. انتخاب زیر مجموعه جهت طراحی لباس ها برای ایجاد موقعیت و جایگاه برند ایده آل است.
جستجوی دوباره در بازار هدف
شما ممکن است یک مشتری کامل را در ذهن داشته باشید، اما اگر طرح های شما مورد تقاضای بازار قرار نگرفت، فروش آنها سخت خواهد شد. تحقیق و تحلیل، ابزارهای قدرتمندی هستند و در زمان راه اندازی برند باید به بهترین دوستان شما تبدیل گردند. تعریف کردن بازار هدف و سفارشی سازی تخصص برندتان در این بخش به شما در مشخص نمودن جایگاه و موقعیت تان کمک خواهد کرد.
مشخصات فنی از جمله اندازه گیری ها و متناسب شدن لباس ها یک بخش ضروری از فرآیند تولید هستند. این اطلاعات جهت انتخاب تولید کننده لباس ارسال می شود تا اطمینان حاصل گردد که طرح ها به صورت صحیح تولید گردیده اند. تولید کنندگان لباس معمولا از طریق مدل یک تکه اصلی (basic ‘block’ pattern) کار خود را شروع می کنند. این کار با اندازه گیری استاندارد بالا تنه، کمر و لگن آغاز می گردد. ممکن است بیش از 30 اندازه گیری برای دوختن لباس نیاز باشد.
این اطلاعات در کنار اندازه های گردن تا کمر و کمر تا طول برای توسعه نسبت های یک لباس می تواند کمک کننده باشد. از دیگر مشخصات مهم می توان به قفسه سینه، بالا تنه و اطراف پشت آن، و زیر بازوها اشاره کرد. برای راحتی به اندازه گیری های زیربغل نیز نیاز خواهید داشت و اگر لباس ها دارای آستین باشند، طول آستین نیز مهم است.
تهیه پارچه
زمانیکه قرار است تا لباس ها برای موقعیت های گوناگونی مثل مهمانی شبانه و سبک های غیر رسمی به کار روند، پیدا کردن ماده مناسب برای آنها مهم می شود. پارچه باید براساس عملکرد مورد انتظار لباس انتخاب شود. مثلا لباس های عروس، زیبا و جذاب هستند که این نوع زیبایی از طریق پارچه ای که لباس با آن تولید شده است، باید نشان داده شود.
گزینه های ایده آل برای این نوع از لباس، ساتین، ابریشم، تافته (taffeta) و تور (lace) هستند. برای لباس های غیر رسمی می توانید از موادی استفاده کنید که گزینه راحت و بادوامی را برای پوشیدن هر روزه شما فراهم نمایند.
برای دستیابی به محصول نهایی با کیفیت بالا که سبب جلب توجه مخاطبین شود، همه گزینه ها، حتی آنهایی که از طراحی اولیه کمی فاصله دارند را در نظر بگیرید. پارچه باید براساس ترکیبی از ویژگی هایی مانند دسترسی، استمرار و هزینه انتخاب شود تا برای اهداف برندتان منطبق گردد. برای دستیابی به بهترین ماده برای مجموعه لباس هایتان، مواردی وجود دارد که قبل از سپردن سفارش به صورت عمده به توزیع کنندگان باید از آنها سپرده شد از جمله:
- فاصله زمانی بین دریافت پارچه و تحویل آن چقدر است؟
- آیا حداقل مقداری برای سفارش (MOQ) وجود دارد؟
- چه پارچه ای موجود است؟
- عرض پارچه چه قدر است؟
- آیا می توانم درخواست نمونه داشته باشم؟
هزینه ها یک جنبه مهم از فرآیند تهیه پارچه محسوب می شوند. در دسترس بودن پارچه و MOQها می توانند بر روی قیمت ماده نیز تأثیر بگذارند. درخواست این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری آگاهانه بگیرید و فرآیند خرید پارچه را به سهولت انجام دهید.
ایجاد الگوهای لباس و بررسی نمونه ها
انتخاب یک تولید کننده لباس
منبع: sewport