جامه پوش: شرکتهای تولیدی ترکیه ای پوشاک که در سال 2020 صادرات 230 میلیون دلاری به روسیه داشتند به رویای دوبرابر کردن بازار خود در این کشور هستند.
تولیدکنندگان پوشاک ترکیه ای در نمایشگاه مد و پوشاک مسکو (CPM) حضور یافته و محصولات خود را در معرض نمایش بیش از 23 هزار خریدار از سراسر جهان قرار دادهاند.
در این نمایشگاه که تا 3 سپتامبر ادامه خواهد داشت، شرکتهای تُرک با 94 نماینده تحت رهبری انجمن صادرکنندگان پوشاک آماده استانبول (İHKİB) مشارکت کردهاند.
مصطفی گلتپه، رئیس این انجمن با اشاره به اینکه روسیه یکی از بزرگترین شرکای تجاری بوده و همچنین از بازارهای مهم صنعت مد ترکیه است، افزود: ترکیه چهارمین تامین کننده پوشاک آماده به روسیه پس از چین، بنگلادش و ایتالیا است که سالانه بیش از 8 میلیارد دلار واردات دارد. تلاش داریم تا با رساندن صادرات سالانه به بیش از 500 میلیون دلار در رده دوم پس از چین قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه آنها درصدد هستند حجم کل صادرات پوشاک را که در حال حاضر حدود 17 تا 18 میلیارد دلار است به 33 میلیارد دلار افزایش دهند، گفت: ما قصد داریم ترکیه را در بین سه کشور برتر جهان قرار دهیم و در این راستا پروژه های مختلفی را در زمینه دیجیتالی شدن زیرساختها، طراحی و برندسازی انجام میدهیم.
گلتپه با اشاره به اینکه روابط روسیه و ترکیه تقریبا در همه زمینهها طی 20 سال گذشته پیشرفت زیادی داشته اعلام کرد: دو کشور پروژه های مشترک بسیار مهمی را به امضا رساندهاند و روسیه یکی از بزرگترین شرکای تجاری ترکیه است. سهم محصولات صادراتی بخش پوشاک ما به روسیه بالاتر از حد متوسط است.
وی تصریح کرد: بیشترین فروشگاه برندهای پوشاک ترکیه در روسیه هستند و بیش از 20 مارک تجاری ترکیه در حدود 600 فروشگاه و حدود 1000 مرکزی فعالیت میکنند. در سال 2019 در مجموع 280 میلیون دلار لباس آماده به این کشور صادر کردیم که در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به 230 میلیون دلار کاهش یافت. البته پیش بینی میکنیم که امسال را با صادرات بیش از 300 میلیون دلار به پایان برسانیم.
منبع: خبرگزاری آناتولی