مواد اولیه تولید پوشاک به شکل کولبری وارد می شود

جامه پوش: متولی اصلی پوشاک، وزارت صمت است حال این وزارتخانه کدام اقدام را در راستای تولید انجام داده است؟

رحمتی فعال حوزه پوشاک با بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه اتحادیه پوشاک قدرت اجرایی ندارد. آن قدر محدود است و در موازات آن ادارات دیگر را ملزم به نظارت بر بخش پوشاک کرده‌اند، که دیگر قدرتی برای اتحادیه پوشاک باقی نمانده است، به اتحادیه اجازه لازم و قدرت مورد نیاز داده نشده است.

قائد رحمتی در رابطه با راهکار موجود در رابطه با توسعه صادارت پوشاک گفت: در شرایطی هستیم که اگر دولت جدید از پوشاک حمایت نکند، مجدد چرخه به سمت قاچاق باز می‌گردد و دیگر نمی توان کاری انجام داد، حمایتی که بخش پوشاک می‌خواهد مربوط به تامین مواد اولیه است.

فروش پوشاک ایرانی به نام ترک

وی افزود: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی‌های دستگاه‌های دولتی، آوردن مواد اولیه به شکل کولبری سهل‌تر شده است، واردات چند نوع پارچه را آزاد کردند اما این راهکار مناسبی نیست یا باید واردات تمام پارچه‌ها آزاد شود یا اجازه دهند که بخش خصوصی و اتحادیه خودش تصمیم بگیرد که چه نوع پارچه نیاز امروز بازار و جامعه است.

این فعال حوزه پوشاک بیان کرد: چرا تولیدکنندگان پوشاک باید دنبال مواد اولیه، نخ و پارچه باشند، به گمانم عده ای دوست ندارند که پوشاک تولید شود و همواره به دنبال واردات هستند.

این فعال حوزه پوشاک در پایان گفت: تولید پوشاک در یک شب و با دستور و بخشنامه راه نمی‌افتد و تولید با حمایت رونق می‌گیرد، اگر حمایت باشد نیاز به واردات نخواهد بود.

اتحادیه پوشاکتولید پوشاکخبر تولیدقاچاق پوشاککرونا دلتامواد اولیهوزارت صمت