جامه پوش: ممکن است تا به حال هنگام خواندن اخبار مربوط به مد پایدار به کلمهGreenwashing برخورد کنید اما معنی آن را ندانید.
شستشوی سبز در مد چیست؟
Greenwashing زمانی است که یک برند اظهاراتی را بیان می کند که به این معنی است که آنها محصول پوشاک پایدار، دوستدار محیط زیست یا سبز تولید می کنند، در حالی که واقعیت کسب و کار و تولیدات آنها خلاف این امر است.
به بیان ساده، شستشوی سبز یک روش بازاریابی است که توسط شرکتها استفاده میشود تا تأثیرات مثبت بر زیستمحیطی آنها بیشتر از آنچه هست به نظر برسد. شرکتهایی که greenwash هستند و از عباراتی مانند «پایدار»، «سبز» و «دوستدار محیط زیست» در تبلیغات خود استفاده میکنند، بدون اینکه اطلاعات زیادی برای نحوه رعایت آن در تولیدات خود داشته باشند.
یکی از شکلهای متداول شستشوی سبز، شامل استفاده از کلمات کلیدی گمراهکننده است. این می تواند شامل استفاده از اصطلاحاتی مانند «دوستانه با محیط زیست» یا «پایدار» باشد که مبهم هستند و قابل تأیید نیستند.
خود اصطلاح «گرینشویی» توسط وسترولد در سال 1986 ابداع شد تا با آن سازمانهایی را که ادعا می کردند منابع بیشتری را صرف تبلیغات دوسدار مد سبز بودن خود کردهاند، نسبت به زمان واقعی صرف شده برای پایدار بودن محصولات و سازمانشان (اورنج و کوهن 2010) را بنامد.
چندین برند مد در سطح جهانی مانند H&M، Zara و Nike، علیرغم پذیرش انجام شیوههای پایدار از طریق اجرای برنامههای پایدار مختلف، در اجرای این برنامهها بهشدت ناکام هستند.
اگر نام Marie Kondo را شنیده اید، ممکن است از قبل تصوری از مینیمالیسم داشته باشید.
مینیمالیسم یعنی از بین بردن چیزهای غیر ضروری و باقی گذاشتن تنها چیزهایی که ارزش و لذت واقعی را برای شما فراهم می کنند.
برای مد، این می تواند به معنای داشتن حداقل لباس در کمد لباس باشد که برای شما مناسب است و باعث شادی می شود.
اگر به مینیمالیسم علاقه مند هستید و هچنین علاقه مند به مد پایدار هستید ، کمدهای لباستان محل خوبی برای شروع هستند. به این صورت که شما باید انتخاب منطقی برای لباسی هایتان داشته باشید و نه تنها دوست دارید بپوشید، بلکه کاربردی و همه کاره است.
مد مینیمالیستی به معنای داشتن حداقل لباس در کمد لباس شماست که احساس خوبی داشته و شادی به ارمغان می آورد. گفته می شود که این کلید برای یک زندگی شادتر و پایدارتر است.
مینیمالیسم نقطه مقابل روایت مصرفگرای مدرن است – و دلیل خوبی هم دارد. در یک بازار جهانی که می خواهد شما بیشتر و بیشتر مصرف کنید، مینیمالیسم می گوید: «هی! آیا تا به حال به این فکر کردهاید که عمداً کمتر داشته باشید؟» بدهی کمتر، بهم ریختگی کمتر، استرس کمتر، چیزهای کمتر. نتیجه؟ بدهی و استرس کمتر برای شما، و استخراج منابع با ارزش کمتر برای چیزهایی که واقعاً به آنها نیاز ندارید. میپرسید چگونه می توانیم شروع کنیم ؟ با لباس های خود شروع کنید.