جامه پوش: با توجه به اینکه مصرف کنندگان مد در چند سال گذشته به طور فزاینده ای نسبت به محیط زیست آگاه شده اند، جای تعجب نیست که اکثر مشتریان ترجیح می دهند که برندها به وضوح اعتبار پایداری خود را از طریق برچسب های زیست محیطی نشان دهند. همچنین مشخص شد که تقریباً نیمی از افراد مورد بررسی خواهان برچسبهای زیست محیطی هستند که به وضوح اطلاعات بازیافت محصول را منتقل کنند.
شرکتکنندگان در نظرسنجی نشان دادند که تمایل دارند برچسبهای زیست محیطی یا مستقیماً به لباسها چسبانده شوند یا در قالب یک نماد یا فیلتر وبسایت برای خرید آنلاین نمایش داده شوند. با توجه به «علاقه مصرفکننده به برچسبگذاری محیطزیستی در صنعت مد» که نتایج یک مطالعه را خلاصه میکند، جدای از قابلیت بازیافت محصول، مشتریان بالقوه همچنین میخواستند بدانند که آیا برند مد با انسانها و حیوانات رفتار اخلاقی دارد و همیچنین هیچ ماده سمی در فرآیند تولید استفاده نشده است.
این مطالعه همچنین نشان میدهد که بیشتر مصرفکنندگان علاقهمند به برچسبهای اکو مد از طبقه جوان، تحصیلکرده، شاغل و شهرنشین بودند. پاسخ دهندگان نظرسنجی از یک نمونه که بخشی از نظرسنجی آمادگی فناوری در سال ۲۰۲۱ بود، انتخاب شدند. این نظرسنجی که توسط دانشگاه فوردهام انجام شد، با هدف “درک سطح علاقه مصرف کنندگان به مسائل زیست محیطی و اجتماعی مورد علاقه و ابزارهای ترجیحی آنها” صورت گرفت.
منبع: Fibre2Fashion