جامه پوش: مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد که این شرکت در حال راه اندازی یک فروشگاه لباس برای طراحان مد دیجیتال به نام “فروشگاه متا آواتارها” است. زاکربرگ این خبر را در جریان یک لایو اینستاگرام با اوا چن، معاون بخش مد اینستاگرام اعلام کرد.
مشخص نیست که چه تعداد از مردم واقعاً میخواهند پولی برای پوشاندن آواتارهای خود با لباسهای طراحان دیجیتال بدهند، اما زاکربرگ آن را راهی برای ابراز وجود کاربران از طریق آواتارهایشان میداند.
فروشگاه مد مجازی جدید در فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر راه اندازی می شود و به کاربران امکان می دهد برای آواتار خود لباس دیجیتال بخرند. این فروشگاه هفته آینده راه اندازی خواهد شد و در ابتدا لباس های دیجیتالی از Balenciaga، Prada و Thom Browne را برای انتخاب و خرید ارائه می دهد. متا هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این لباسهای دیجیتال فاش نکرده است. شایان ذکر است که گزینه های لباس رایگان برای آواتارهای متا همچنان در دسترس خواهند بود.
زاکربرگ گفت متا قصد دارد این فروشگاه را به یک بازار آزاد تبدیل کند که در آن توسعه دهندگان بتوانند لباس طراحی کنند و بفروشند.
زاکربرگ در بیانیهای گفت: «ما فروشگاه آواتار خود را در فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر راهاندازی میکنیم تا بتوانید لباسهای دیجیتالی برای استایل آواتار خود بخرید». «کالاهای دیجیتال راهی مهم برای بیان سبک خود در متاورس و محرک بزرگ اقتصاد خلاق خواهند بود. من مشتاق هستم که مارک های بیشتری را اضافه کنم و به زودی آن را به واقعیت مجازی نیز بیاورم.»
فروشگاه متا آواتارها از هفته آینده در ایالات متحده، کانادا، تایلند و مکزیک عرضه خواهد شد. این شرکت قصد دارد به زودی برندهای جدیدی را برای فروشگاه معرفی کند.
این خبر پس از آن صورت می گیرد که متا در تلاش است تا آواتارهای خود را تقویت کند زیرا همچنان به سرمایه گذاری در توسعه متاورس ادامه می دهد. در اوایل سال جاری، متا آواتارهای سه بعدی خود را به اینستاگرام آورد و آواتارهای به روز شده را در فیس بوک و مسنجر عرضه کرد. این بهروزرسانی حالتها، چهرهها، رنگ پوست و پشتیبانی از دستگاههای بیشتری را برای آواتارها فراهم کرد. این شرکت اکنون به کاربران اجازه می دهد که آواتار یکسان را در تمام پلتفرم های متا از جمله واقعیت مجازی بیاورند.
منبع: TechCrunch