جامه پوش: شبکههای اجتماعی ثابت کردهاند یک مکان عالی برای برندها برای بازاریابی محصولات هستند. درواقع، ۶۰ درصد از برندهای برتر جهان از این اشتراکگذاری عکس/فیلم برای بازاریابی استفاده میکنند؛ بنابراین جای تعجب نیست برندها هر کاری که میتوانند برای رشد مخاطبان خود انجام میدهند.
نایک
«نایک» با بیش از ۹۰ میلیون دنبالکننده، پرطرفدارترین برند در اینستاگرام است. استراتژی محتوای این برند حول شخصیتهای ورزشی آراسته به پوشاک نایک بهعنوان الهامبخش است. این برند نمادین در 5 سال گذشته 87 میلیون تعقیبکننده اضافه کرده است که رشد خیرهکننده 28 درصدی تعقیبکننده را نشان میدهد، با میانگین 43000 تعقیبکننده در روز! درحالیکه دلایل متعددی برای رشد مداوم این برند در اینستاگرام وجود دارد، کمپینهای منظمی که توسط نایک اجرا میشود، باعث افزایش عمده در رشد طرفداران میشود. پستهای برتر آنها در اینستاگرام دارای شخصیتهای ورزشی مانند رافائل نادال، کریستیانو رونالدو و مدیسون کیز است. نایک همچنین از این پلتفرم بسیار بصری برای ایجاد سروصدا در مورد عرضه محصولات جدید خود در قالب تیزر و ویدئو استفاده میکند.
شنل
برند لوکس «شنل» با ۳۶ میلیون دنبالکننده در جایگاه دوم صنعت مد قرار دارد. این برند در 4 سال گذشته بهطور متوسط هر روز 19500 دنبالکننده اضافه کرده است. استراتژی محتوای آنها، مانند اکثر برندهای مد از روند آپلود تصاویر و ویدئوهای مرتبط با محصول، تأیید افراد مشهور و فیلمهای پشت صحنه نمایشهای مد پیروی میکند.
گوچی
«گوچی» شاید تعریفی از هنر ایتالیایی باشد. این برند لوکس 35.6 میلیون دنبالکننده دارد و تنها در 6 ماه گذشته نزدیک به 4 میلیون دنبالکننده اضافه کرده است. گوچی، تصاویر و ویدئوهایی را از رویدادهای مد، معرفی محصولات جدید و تأییدیههای افراد مشهور، منتشر میکند. گوچی از سال ۲۰۱۴ افزایش مداومی در طرفداران داشته است و در ۵ سال گذشته در مجموع ۳۳ میلیون دنبالکننده با میانگین ۱۷۰۰۰ دنبالکننده در روز به دست آورده است. گوچی کمپینهای متعددی را در اینستاگرام راهاندازی میکند که تعامل زیادی را به همراه دارند.
زارا
اینستاگرام بستر مناسبی برای «زارا» است تا با داستانسرایی بصری خود با مخاطبان خود رفتار کند. زارا با ۳۴ میلیون دنبالکننده قدرت خاصی دارد.
لوئی ویتون
مد به بهترین وجه از طریق تصاویر ترجمه میشود و «لویی ویتون» در آن استاد است. این برند لوکس با ترکیبی سالم از تصاویر و ویدئوها که همگی پیچیده و جذاب به نظر میرسند، بازی اینستاگرام را به نمایش میگذارد. لویی ویتون با ۳۳.۳ میلیون دنبالکننده (و تعداد زیاد!) در حال برنده شدن یک دل در شبکههای اجتماعی است.
دیور
«دیور» یکی دیگر از برندهای لوکس است که در اینستاگرام بسیار خوب عمل میکند. این برند مملو از تصاویر جذاب از مدلهای تزئینشده است و با برخی کمپینهای کلاسیک ۲۶.۶ میلیون دنبالکننده را جذب کرده است.
آدیداس
محتوای بصری «آدیداس» در اینستاگرام برای هر بینندهای لذتبخش است. آدیداس با تصاویری از شخصیتهای ورزشی که در برچسب برند و کمپینهای انگیزشی مزین شده است و ۲۴ میلیون دنبالکنندهاش چیزی جز الهام و اشتیاق برای خرید محصولاتش باقی نمیگذارند.
دولچه گابانا
«دولچه و گابانا» با تصاویر و ویدئوهای جذاب محصول خود که هزاران تعامل را در ثانیه به همراه دارد در اینستاگرام سلطنت میکند. داستانسرایی بصری این برند لوکس، ۲۱.۵ میلیون دنبالکننده آن را برای دستیابی به محصولات این برند، شگفتزده و هیجانزده میکند.
منبع: REUTERS