ضرورت توجه به تجربیات کارگاهی در لباس عاشورایی

جامه پوش: رئیس اتحادیه خیاطان تهران گفت: به منظور دریافت خروجی مطلوب از رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی، نیازمند ترکیب تجربیات کارگاهی و علمی هستیم.

حبیب طهماسبی‌نیک رئیس اتحادیه خیاطان تهران درباره لزوم تعامل تمامی نهادهای فعال در حوزه مد و لباس با رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: یکی از عوامل همراهی هنرمندان و صنعتگران با چنین رخدادی، بار معنوی و فرهنگی این جریان است که به نوبه خود و فارغ از مسائل مادی و دغدغه‌های تولیدی، موتور محرک به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: تا به امروز در زمینه طراحی و تولید لباسی متناسب با شأن واقعه عاشورا و یا دیگر موضوعات دینی، اقداماتی به انجام رسیده اما کافی به نظر نمی‌رسند و باید در انتظار برداشتن گام‌هایی بلندتر باشیم.

رئیس اتحادیه خیاطان تهران تأکید کرد: به منظور دریافت خروجی مطلوب از رویدادهایی همچون نمایشگاه لباس عاشورایی، نیازمند ترکیب تجربیات کارگاهی و علمی هستیم.

طهماسبی‌نیک به حضور چهره‌های سرشناس و با تجربه در اتحادیه خیاطان اشاره و تصریح کرد: بدون شک تجربه این افراد و ایجاد فرصت‌های لازم به منظور بهره‌مندی جوانان از این تجربیات می‌تواند نقش بسزایی در روند رشد سایر فعالیت‌های حوزه مد و لباس داشته باشد و امید است این بسترها به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به مراتب بیشتر فراهم شود.

یادآور می‌شود، ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از سی‌ویکم شهریور لغایت سوم مهرماه 1400 در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

منبع: iranmode

اتحادیه خیاطان تهرانحبیب طهماسبی‌نیکخبر طراحی و مدمد و لباسنمایشگاه لباس عاشورایی