رشد 5.75 درصدی بازار جهانی نساجی خودرو

جامه پوش: انتظار می رود بازار جهانی منسوجات صنعت خودرو تا سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه ۵.۷۵ درصد به ۳.۳۱۰ میلیون تن برسد. بازار منسوجات خودرو هند احتمالاً سریعترین رشد را با ۱۲.۲۸ درصد خواهد داشت. اما چین با رشد ۹.۳۰ درصدی و اندازه بازار ۱.۱۱۸ میلیون تنی یک سوم کل بازار را در اختیار خواهد داشت و به عنوان بزرگترین بازار در این حوزه باقی خواهد ماند.

بر اساس ابزار پایش بازار Fibre2Fashion TexPro، بازار جهانی منسوجات خودرو در سال 2018 2.502 میلیون تن بود. این بدان معناست که بازار به میزان 808 هزار تن رشد خواهد کرد. این بازار در سال 2015، 2.015 میلیون تن، در سال 2016، 2.169 میلیون تن و در سال 2017، 2.313 میلیون تن بوده است، بنابراین در سه سال گذشته، 4.87 میلیون تن به حجم آن اضافه شده است. بحران اقتصادی در جهان به دلیل شیوع کرونا رشد بخش خودرو را کاهش داد اما پس از همه‌گیری شاهد بهبودی آن بودیم.

اندازه بازار چین در سال ۲۰۱۸ ۷۱۷ هزار تن، در سال ۲۰۱۷ ۶۶۲ هزار تن، ۶۲۲ هزار تن در سال ۲۰۱۶ و ۵۲۹ هزار تن در سال ۲۰۱۵ بود. پس از چین، ایالات متحده، ژاپن، اروپا (به استثنای آلمان، اسپانیا، فرانسه، ترکیه و بریتانیا) و هند جزو پنج کشور برتر از نظر حجم بازار هستند.

بازار ایالات متحده از ۲۷۲ هزار تن در سال ۲۰۱۵ به ۳۲۷ هزار تن در سال ۲۰۲۳ رشد خواهد کرد. بنابراین این کشور تجربه رشد ۲.۳۲ درصدی را در این حوزه خواهد داشت. بازار ژاپن با رشد ۳.۵۸ درصدی به ۲۳۳ هزار تن در سال ۲۰۲۳ از ۱۶۶ هزار تن در سال ۲۰۱۵ خواهد رسید. همچنین بازار مسنوجات خودرو در اروپا با رشد ۳.۰۱ درصدی به ۲۳۳ هزار تن می رسد.

بازار هند با ۱۲.۲۸ درصد سریع ترین رشد را خواهد داشت اما از نظر حجم در رتبه پنجم جهان قرار دارد. بازار منسوجات خودرو هند در سال ۲۰۲۳ به ۲۲۶ هزار تن خواهد رسید. اندازه بازار منسوجات خودرویی هند در سال ۲۰۱۵ حدود ۸۸ هزار تن، در سال ۲۰۱۶ ۹۹ هزار تن، در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۱ هزار تن و ۱۲۶ هزار تن در سال ۲۰۱۸ رسید که در مقایسه با چین بسیار کمتر بوده است.

منبع: Technical Textile

خبر نخ و پارچهمنسوجات صنعت خودرو