رشد صنعت پوشاک و نساجی در پسا‌کرونا

جامه پوش: هرچند هنوز بسیاری از کشورهای جهان با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه هستند اما به نظر می‌رسد با سرعت یافتن واکسیناسیون، برخی صنایع اقتصادی خود را آماده عبور از بحران کرونا می‌کنند.

هرچند شیوع کرونا در ابتدا به سلامت جوامع مختلف هجوم برد اما با توجه به محدودیت‌هایی که دولت‌ها مجبور به وضع آنها شدند، بسیاری از حوزه‌های اقتصادی تحت تاثیر کرونا، با افت فعالیت و رشد منفی مواجه شدند.

با این وجود در سال ۲۰۲۱، با آغاز واکسیناسیون و البته راهکارهایی که حوزه‌های اقتصادی برای فعالیت همزمان با شیوع کرونا پیدا کردند، شرایط قدری بهبود یافت و بسیاری از بخش‌های اقتصاد بار دیگر مسیر رشد را طی کردند، با این وجود بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران از وضعیت تولیدات صنعتی جهان در فصل دوم سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که همه صنایع شرایط مشابهی نداشته‌اند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، در حوزه نساجی، رشد تولیدات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد بوده، در حوزه پوشاک این عدد به ۲۰ و در حوزه چرم به ۱۷ درصد رسیده است. در میان اقتصادهای نوظهور رشد تولیدات پوشاک از مرز ۶۶ درصد نیز عبور کرده است.

در آمار کلی، رشد صنعتی نسبت به فصل دوم سال ۲۰۲۰، افزایشی بیش از ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده اما در قیاس با فصل اول سال ۲۰۲۱، رشد صنعتی تنها ۰.۳ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

اتاق بازرگانی تهرانپسا کروناخبر تولیدکروناواکسیناسیون کرونا