تقاضای ضعیف، تعطیلی برند پوما

جامه پوش: برند پوما، سومین تولیدکننده بزرگ پوشاک ورزشی جهان علام کرد در راستای برنامه کاهش هزینه‌ها، ۵۰۰ شغل را حذف و برخی فروشگاه‌های غیرسودآور را تعطیل خواهد کرد.

برند پوما ۵۰۰ شغل را در سراسر جهان به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه‌هایش حذف خواهد کرد. این خبر را مدیر مالی شرکت پس از آن اعلام کرد که این گروه ورزشی آلمانی روز سه‌شنبه پیش‌بینی‌های ناامیدکننده‌ای برای سه‌ماهه اول و سال ۲۰۲۵ در میان تقاضای ضعیف در بازارهای آمریکا و چین ارائه کرد.

فروش فصلی ناامیدکننده و سود سالانه اعلام شده پوما در ژانویه و همچنین چشم‌انداز روز سه‌شنبه، نگرانی‌هایی را درباره توانایی این شرکت برای رقابت با رقبای بزرگتر مانند آدیداس و نایکی افزایش داده است.

پوما همچنین در تلاش است تا از برندهای جوان‌تر و با رشد سریع مانند آن رانینگ و هوکا حفاظت کند، در حالی که می‌کوشد برند خود را تقویت کرده و سهم بزرگتری از بازار جهانی ۴۰۰ میلیارد دلاری پوشاک ورزشی را به دست آورد.

آرنه فرویندت، مدیرعامل شرکت، در کنفرانسی با خبرنگاران اعلام کرد که از ۵۰۰ شغل حذف شده، حدود ۱۵۰ شغل در دفتر مرکزی پوما خواهد بود.

مارکوس نویبرند، مدیر مالی شرکت، افزود که این شرکت که در حدود ۲۱,۰۰۰ نفر در سراسر جهان استخدام کرده است، همچنین فروشگاه‌های غیرسودآور منتخبی را تعطیل خواهد کرد.

فرویندت گفت که این اقدامات تنها درصد کمی از کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پوما یک برنامه کاهش هزینه را با هدف رسیدن به حاشیه سود قبل از بهره و مالیات (EBIT) ۸.۵ درصدی تا سال ۲۰۲۷، در مقایسه با ۷.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کرده است.

خبر طراحی و مد