ترکیه قطب تولیدکننده لباس ورزشی

جامه پوش: ترکیه، یکی از کشورهای بزرگ تولید کننده لباس ورزشی در جهان است. با وجود رقابت شدید در این صنعت، ترکیه همچنان یکی از بزرگترین صادرکنندگان لباس ورزشی در جهان است و محصولات آن شناخته شده به عنوان با کیفیت و قابل اعتماد هستند.

بسیاری از برندهای بزرگ لباس ورزشی در جهان، مانند Nike، Adidas، Puma و Under Armour، در ترکیه تولید می‌شوند. علاوه بر این، برخی از برندهای معروف لباس ورزشی مانند Colin’s، Kinetix و Lufian نیز در ترکیه تولید می‌شوند و به خارج از کشور صادر می‌شوند.

ترکیه به دلیل داشتن صنعت پارچه‌بافی و دوخت بسیار پیشرفته و مهارت‌های بالای کارگران، در تولید لباس ورزشی بسیار موفق بوده است. علاوه بر این، ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی که در آن بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید لباس ورزشی وجود دارد، قادر به تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب برای بازار جهانی است.

با توجه به اینکه صادرات لباس ورزشی از جمله صادرات اصلی ترکیه به کشورهای دیگر است، دولت ترکیه برای توسعه این صنعت و ایجاد اشتغال در این زمینه تلاش می‌کند. به طور کلی، صنعت تولید لباس ورزشی در ترکیه به عنوان یکی از صنایع موفق و رو به رشد در این کشور شناخته می‌شود.

ترکیه محل تولد بسیاری از شرکت های مشهور جهان است که لباس‌های ورزشی درجه یک را ارائه می‌کنند. در سال 2020، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا (COVID-19) مشتریان مجبور شدند برای مدت طولانی در خانه بمانند. در نتیجه، شرکت‌ها سیاست‌های کار از خانه را ایجاد کردند و فرصت‌های شرکت در فعالیت بدنی گروهی را به شدت محدود کردند. اما در این شرایط تجارت پوشاک ورزشی و لباس های ورزشی در ترکیه از محدودیت‌های قرنطینه سود فراوانی برد.

تنها با تحقیق بر اساس نوع تحویل و جدیدترین داده‌های فروش بازار از سال 2017 تا 2021 می‌توان رشد عالی بخش پوشاک ورزشی ترکیه را مشخص کرد.

لباس های ورزشی بیشتر از اینکه شما را در حین ورزش زیبا جلوه دهند، به افزایش بهره وری بدن و انجام بهتر حرکات ورزشی کمک می کنند. لباس های ورزشی با کارایی سطح بالا امروزه توسط تولید کنندگان مورد توجه قرار گرفته است. این بیشتر در مورد مفید بودن، راحتی و چند عامل اضافی در لباس است تا اینکه ظاهر لباس چگونه به نظر می رسد. لباس‌های ورزشی ترکیه‌ای که به خوبی با رعایت بالاترین استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند می‌توانند در یک مسابقه موجب برتری شما نسبت به سایر رقبا باشند و با ویژگی های اصلی کیفیت و بهبود کارایی به ورزشکاران کمک کند.

هنگام تولید لباس ورزشی، نیازهای فنی هر ورزش در نظر گرفته می شود. دوخت به راحتی گشاد و یا باز نمی شود و فقط مقدار مناسبی کشش در نقاط مناسب و خاص ایجاد می شود. علاوه بر این، به دلیل انعطاف پذیری بیشتر این لباس ها، حداکثر ظرفیت خود در هنگام ورزش را انجام خواهید داد.

ثانیاً، لباس‌های ورزشی درجه یک ترکیه به گونه‌ای ساخته می شوند که آسیب را به حداقل برسانند. حداقل یک شکل خاص از آسیب اغلب در هر ورزش و فعالیتی رخ می دهد. قسمت‌های خاصی از بدن در شرایطی قرار می‌گیرند که با تکرار مکرر توالی‌های حرکتی، بیشتر مستعد آسیب دیدگی هستند. یک لباس ورزشی خوش ساخت ایمنی را برای مناطق حساس افزایش می دهد و خطر آسیب و مصدومیت را کاهش می دهد.

بیشتر اوقات، ترکیبات پلی استر خاص در ایجاد لباس‌های ورزشی راحت دارای قابلیت جذب عرق و خاصیت تنفسی بالا هستند. شما نیازی به نگرانی در مورد استفاده از آنها نخواهید داشت زیرا این مواد نیز به سرعت خشک می شوند و از ریختن رطوبت هنگام یک رویداد ورزشی جلوگیری می کنند. ماندگاری پارچه انتخاب شده برای ساخت محصول نیز به همان اندازه مهم است.

تی‌شرت‌های پنبه ای معمولی حتی با آسیب‌های ناشی از ورزش‌های شدید، نمی‌توانند در برابر استفاده روزانه و فشار دویدن برای مدت طولانی مقاومت کنند. برعکس، لباس‌های ورزشی گران‌قیمت برای مدت طولانی دوام می‌آورند و می‌توانند در برابر آسیب‌های بسیار بیشتری از استفاده مقاومت کنند.

لباس‌های ورزشی به یکی از اصلی‌ترین استایل روزمره ما تبدیل شده‌اند، بنابراین دانستن اینکه کدام شرکت‌ها محصولات با بالاترین کیفیت را تولید می‌کنند بسیار مهم است. تولید کننده پوشاک ورزشی ترکیه تصور یک شرکت پوشاک ورزشی با پیشینه عمیق تر یا پررونق تر از نایک چالش برانگیز است، که ممکن است به دلیل عدم وجود مارک های رقیب باشد.

برند پوشاک ورزشی ترکیه از طریق سال‌ها تبلیغ هوشمندانه، پیشرفت فناوری و سبک عالی، جایگاه خود را به عنوان برترین تولیدکننده کفش و لوازم ورزشی در جهان به دست آورده است.

بر اساس برآوردهای قیمت گذاری صادراتی، تولید لباس های ورزشی از نظر ارزش قیمت در سال 2021 کاهش یافته است. سال 2017 با جهش 79 درصدی بیشترین افزایش درصدی را داشته است.

صادرات لباس‌های ورزشی، لباس‌های اسکی و لباس شنا 36 درصد در سال 2021 افزایش یافت و ششمین سال متوالی رشد را پس از سه سال کاهش نشان داد. صادرات به طور کلی افزایش قابل توجهی داشت. در نتیجه، صادرات به اوج خود رسیده است.

بریتانیا، آلمان و هلند با مجموع 43 درصد از کل صادرات، سه مقصد اصلی صادرات پوشاک ورزشی ترکیه از نظر ارزش بازار هستند. عراق، قزاقستان، الجزایر، تونس، لیبی، جمهوری چک، مجارستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، و اوکراین به دنبال این کشورها، که 24 درصد بیشتر از کل را به خود اختصاص دادند، حرکت می کنند. پس از کشورهای وارد کننده اصلی، مجارستان با حدود ۸۲ درصد رشد بیشترین افزایش ارزش صادرات را در این دوره شاهد بوده، در حالی که صادرات به دیگر کشورهای برتر نرخ افزایش متوسط تری را تجربه کرد.

در سال 2021 بیشترین درآمد صادراتی سالانه پوشاک ورزشی ثبت شده است که 8.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. از سال 2012 تا 2021، ارزش صادرات به طور مداوم افزایش یافته است: طی نه سال گذشته، با سرعت کلی سالانه 6.1٪ افزایش یافته است. در مقایسه با شاخص های سال 2019، ارزش صادرات پوشاک ورزشی 9.8+ درصد بسته به داده های سال 2021 افزایش یافت.

خبر تولید