ترکیه سومین کشور واردکننده لباسهای اروپایی

اگر نظر ما ایرانی ها را بپرسید خواهیم گفت ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان پوشاک در دنیا است اما گزارشی نشان می دهد که حداقل در سال گذشته، این کشور همسایه، سومین وارد کننده پوشاک از اتحادیه اروپا بوده است.

اداره آمار اروپا (یورواستات) داده‌های واردات و صادرات پوشاک سال 2020 کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به اشتراک گذاشت. بر اساس این داده‌ها، تأثیر منفی پاندمی کرونا بر تجارت بین‌المللی در سال 2020، تجارت پوشاک اتحادیه اروپا نسبت به سال قبل 14 درصد کاهش قید کرد. اتحادیه اروپا سال گذشته 69 میلیارد یورو پوشاک وارد کرد.

چین با 21 میلیارد یورو و 30 درصد بزرگترین کشور مبدأ اتحادیه اروپا در واردات پوشاک است. بنگلادش با 12 میلیارد یورو و 18 درصد سهم پس از چین قرار داشته و ترکیه با 8 میلیارد یورو و 12 درصد سهم در رده سوم قرار دارد.

سال گذشته، آلمان بزرگترین واردکننده لباس در اتحادیه اروپا بود. دولت برلین 17 میلیارد یورو البسه وارد کرد. پس از این کشور فرانسه و اسپانیا با واردات 10 میلیارد یورو قرار گرفتند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا سال گذشته نزدیک به 30 میلیارد یورو لباس به کشورهای غیر اتحادیه اروپا صادر کرد.

ایتالیا کشوری بود که با 10 میلیارد یورو بیشترین لباس را از اتحادیه اروپا به کشورهای غیر اتحادیه اروپا صادر کرده است. پس از ایتالیا آلمان با 5 میلیارد یورو، اسپانیا با 4 میلیارد یورو و فرانسه با تقریبا 4 میلیارد یورو قرار داشتند.

بازاربرندترکیهخبر تولیدلباس