برند ایرانی بر تن ورزشکاران المپیکی نشست

جامه پوش: بر خلاف ادوار گذشته که کاروان المپیک ایران از برندهای تولید کننده البسه ورزشی خارجی استفاده می کردند، در المپیک 2020 توکیو، یک برند ایرانی تامین کننده پک ورزشی المپین ها خواهد بود.

برند مل اند موژ، بر اساس آنچه مدیران کمیته ملی المپیک عنوان کرده اند، پک هر ورزشکار را بر اساس مشخصات ظاهری و جسمی ورزشکار تهیه و در اختیارش قرار داده است. این پک شامل 30 قلم جنس مرتبط با نیاز ورزشکاران خواهد بود.

پیمان فخری معاون اجرایی کاروان ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰ در حاشیه تحویل بسته‌های شخصی المپیکی‌های کاروان ایران، افزود: این اولین بار است که دیگر بر اساس سایزبندی رایج پوشاک ورزشی ورزشکاران ایران تهیه نمی‌شود. کمیته ملی المپیک با حمایت حامیان و تولیدکنندگان داخلی برای ورزشکاران کاروان ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰ ما‌ه ها قبل با اندازه گیری فیزیک ورزشکاران بصورت اختصاصی لباس ورزشی تهیه کرده است.

معاون اجرایی کاروان ایران در المپیک توکیو با بیان اینکه این پوشاک با هماهنگی شورای عالی مد و لباس و وزارت فرهنگ و ارشاد از میان یکصد طرح انتخاب و تهیه شده است، گفت: این پوشاک ورزشی متناسب با فیزیک ورزشکاران ایرانی و از آخرین فناوری‌های روز دنیا بهره مند است و منقش به المان‌های ایرانی و حرف اول اسم و فامیل ورزشکاران است.
فخری افزود: لباس رسمی آقایان کت و شلوار و بانوان مانتو و شلوار هم دارای المان‌های ایرانی است و در روز افتتاحیه رونمایی خواهدشد.
معاون اجرایی کاروان ایران در المپیک توکیو، گفت: برای به حداقل رساندن امکان انتقال ویروس کرونا اینطور تصمیم گیری شد که به جای حضور ورزشکاران در کمیته ملی المپیک برای دریافت بسته‌ها و پوشاک ورزشی نماینده‌ی فدراسیون مربوطه با حضور در این محل بسته‌ها را دریافت کند ضمن اینکه لباس رسمی پیش از این به ورزشکاران تحویل شده است.
فخری درباره مابقی محتویات بسته شخصی ورزشکاران هم گفت: در این بسته جانماز، بسته کامل لوازم بهداشتی، بَج (گل سینه)، حوله، مواد ضدعفونی، ماسک و بیش از ۳۰ قلم کالای ایرانی در نظر گرفته شده است.
معاون اجرایی کاروان ایران در المپیک توکیو، گفت: این بسته‌های شخصی برای ۱۶۰ ورزشکار و عضو کادر فنی تهیه شده است.

المپیکالمپینبر تولیدتوکیو 2020مل اند موژورزشکار