جامه پوش: آمازون، غول خردهفرشی آنلاین دنیا در آخرین ابتکار خود، نخستین فروشگاه لباس فیزیکیاش را افتتاح کرد.
این فروشگاه که «آمازون استایل» نام دارد، در گلندیل کالیفرنیا، نزدیک لسآنجلس واقع شده است. این برند مستقر در سیاتل متعهد شده تنها زمانی فروشگاههای خود را باز خواهد کرد که مواردی ضروری و مهم برای ارائه به مشتریان داشته باشد. در مورد «آمازون استایل»، یک اپلیکیشن جدید به خریداران اجازه میدهد کدها را روی اقلام نمایش داده شده اسکن کنند؛ محصولاتی که کارمندان آنها را در اندازه یا رنگهای مناسب فراهم کرده و سپس به اتاق پرو یا پیشخوان میفرستند.
آمازون یک تجارت الکترونیک غولپیکر ایجاد کرده که اقلام اولیه پوشاک مانند بستههای تیشرت را میفروشد، اما در رابطه با برندهای مد موفقیت کمتری داشته است. طبق اعلام وبسایت «این اوتلت»، فروشگاه جدید برندهایی از جمله لاکوست، لیوایز و چند مارک مشهور دیگر را به فروش میرسانند.
سبک آمازون
«آمازون استایل» در تجربه جدید خود به شدت به فناوری تکیه خواهد کرد. مشتریان میتوانند از اپلیکیشن خرید آمازون برای دریافت اقلام مورد علاقه خود استفاده کنند. در کیوسکها و اتاقکهای مخصوص، مشتریان میتوانند برای جستوجو و رتبهبندی موارد، روی صفحه لمسی ضربه بزنند. آنها همچنین قادر هستند از صفحه نمایش برای درخواست اندازهها و سبکهای اضافی استفاده کنند. از این طریق، کارگران آمازون، اقلام را طبق سفارش تحویل میدهند.
فروشگاه جدید آمازون انواع محصولات از اقلام مقرون بهصرفه تا اقلام با قیمت بالاتر دارد. این فروشگاه که در یک مرکز خرید بزرگ لس آنجلس به نام The Americana at Brand واقع شده، آخرین حرکت خردهفروش مشهور به سمت فروشگاههای فیزیکی است. آمازون همچنین فروشگاههای مواد غذایی بدون صندوقدار آمازونگو، آمازون فرش و همچنین «هول فودز» را اداره میکند.
منبع: BLOOMBERG