افزایش ۱۶۵ درصدی صادرات چرم ترکیه

جامه پوش: صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مجمع صادرکنندگان ترکیه، این کشور در ماه آوریل سال جاری ۱۴۳ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار چرم و محصولات چرمی به کشورهای مختلف صادر کرده است که آلمان بیشترین سهم را از صادرات ترکیه داشته است.

صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در ماه آوریل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که میزان صادرات ۵۲ میلیون و ۹۳۳ هزار دلار بود،‌ رشد ۱۶۵.۷ درصدی را تجربه کرده است.

سهم صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه از کل صادرات این کشور ۰.۸درصد است.

آلمان با واردات ۱۱ میلیون و ۶۱ هزار دلار چرم و محصولات چرمی از ترکیه بیشترین سهم را از صادرات محصولات چرمی ترکیه دارد. پس از آلمان، عراق با ۸ میلیون و ۸۰۳ هزار دلار و روسیه با ۷ میلیون و ۵۹۹ هزار دلار در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

صادرات بخش چرم و محصولات چرمی ترکیه در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۱ در مجموع ۵۴۰ میلیون و ۴۱ هزار دلار درآمد ارزی برای این کشور به همراه داشته است.

مصطفی شنوکاک، رئیس هیأت مدیره انجمن صادرکنندگان چرم و محصولات چرمی استانبول (IDMIB) در این زمینه گفته است: آمار صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در ۴ ماه نخست سال جاری به آمار صادرات دوره پیش از شیوع کرونا نزدیک شده است.از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل، میزان صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد به کشورهای اروپایی، ۶۰ درصد به کشورهای آفریقایی، ۳۴ درصد به کشورهایی آسیایی و اقیانوسیه و ۴۵ درصد به جمهوری‌های ترک افزایش یافته است.

به گفته وی باوجود گستردگی شیوع کرونا، صادرات چرم و محصولات چرمی خود را به کشورهای پرمصرف افزایش دادیم. برای مثال صادرات کفش به آلمان ۱۵ درصد و صادرات چرم تمام شده به پرتغال ۷۴ درصد افزایش یافت. همچنین صادرات ما به کشورهایی که قدرت خرید بالایی دارند مانند انگلیس و دانمارک به ترتیب ۳۶ و ۸۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: kolayihracat

استانبولخبر نخ و پارچهدانمارکصادرات ترکیهصادرات چرم ترکیهکرونامحصولات چرمی