تعطیلی و قرنطینه کرونا تنها برای اصناف !

علي اژدركش، رئيس اتحاديه كفش ماشينی تهران طی نامه اي به رياست ستاد ملی كرونا، خواستار توجه به مطالبات اصناف در دوران تعطيلي كسب و كارها شد. در نامه اژدرکش ضمن تشکر از زحمات کادر درمان در مبارزه با بیماری  کرونا آمده است، از آنجایی که من خود پزشک هستم و در زمان خدمت بارها بیماری های سخت مسری از مراجعه‌کنندگان خود گرفته‌ام به همراه اعضای محترم اتحادیه کفش ماشینی تهران و کلیه عزیزان و همکاران فعال در صنف و صنعت کفش در سطح کشور، رسما اعلام می‌داریم که سلامت جامعه و جان تک تک عزیزان و هم میهنان ما الویت اول و آخر ما نیز می‌باشد اما در این باره توجه به درخواست‌های ذیل شرط هر مدیریت جهادی و وجدان بیداری است؛
1- در صورت بسته بودن اصناف، کلیه ادارات و ارگان‌های مرتبط مثل بانک‌ها، بیمه، مالیات و… باید تعطیل باشند.
2- حق بیمه سهم کارفرما برای یکماه تعطیلی باید به طور کامل بخشیده شود و از آنجاییکه همکاران من با وجود تعطیلی حقوق پرسنل خود را پرداخت می‌کنند و از بیکار شدن آنها جلوگیری به عمل می‌آورند، اخذ هرگونه وجه بیمه از واحد تعطیل شده، به هیچ وجه روا‌ نیست.
3- شبکه حمل‌و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس یا تعطیل شده و یا اینکه با ظرفیت بسیار پایین فعالیت نماید، چرا که با توجه به عدم رعایت اولیه‌ترین پروتکل‌ها، مهمترین محل‌ها برای انتقال ویروس می‌باشند و در این صورت با بسته شدن اصناف حتی برای ماه‌ها دردی دوا‌ نخواهد شد.
4- اخذ مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده حداقل ۶ ماه به تعویق بیافتد و تخفیفات مالیاتی حمایتی در نظر گرفته شود.
5- وجوه مربوط به شهرداری، همانند حق کسب و پیشه، پس ماند و… به طور کامل بخشیده شود.
6- از برگشت خوردن چک‌ها در شبکه بانکی و ریختن آبروی افراد زحمتکش و آبرومند جلوگیری به عمل آید.
7- لطفا توجه کنید که کاهش نیروی کار ادارات دولتی باعث ایجاد صف و ازدحام ارباب رجوع شده است که خود موجبات انتقال ویروس می‌باشد.
مسلما با بستن شبکه فروش و اصناف به عنوان تنها منبع تزریق‌کننده مالی به شبکه توزیع، بدون در نظر گرفتن هیچگونه حمایت و کمک مادی و معنوی، نه تنها آمار انتشار ویروس کرونا کم نخواهد شد (که کم هم نشده است) بلکه در سال رفع موانع تولید، مانعی بزرگ بر سر راه تولید کشور اضافه شده و موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خواهد شد.
لذا خواهشمند است تا با قید فوریت به درخواست‌های به حق این قشر آسیب‌پذیر و زحمتکش رسیدگی فرمایید، در غیر اینصورت با توجه به مشکلات موجود، موافقت خود را با بازگشایی اصناف به همراه رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اعلام فرمایید.

منبع: اتحادیه كفش ماشينی

حق بیمه سهم کارفرماخبر نخ و پارچهرئيس اتحاديه كفش ماشينی تهرانستاد ملی كروناعلي اژدركشمالیات بر ارزش افزودهویروس کرونا