ارزش ترندیول با حمایت علی بابا ۱۶.۵میلیارد دلار شد

جامه پوش: بزرگترین بستر تجارت الکترونیک ترکیه به نام ترندیول (Trendyol) که تحت حمایت گروه علی بابا (Alibaba) قرار دارد، اخیراً اعلام کرده که با عقد قرارداد با سرمایه گذاران برجسته ای چون جنرال آتلانتیک (General Atlantic)، SoftBank Vision Fund 2، Princeville Capital، صندوق سرمایه گذاری پادشاهی امارات متحده عربی و سازمان سرمایه گذاری قطر، قصد دارد 1.5 میلیارد دلار سرمایه جدید جذب کند.

سرمایه این شرکت عظیم اینترنتی با این کار به 16.5 میلیارد دلار می رسد و به نخستین decacorn (اصطلاحی است که برای اشاره به استارتاپ های ترکی که سرمایه آنها از مرز 10 میلیارد دلار عبور می کند، به کار می رود) این کشور تبدیل می شود.

گروه علی بابا اوایل سال جاری ۳۵۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد تا بتواند سرمایه خود را افزایش دهد؛ با این کار علی بابا، سرمایه این شرکت به ۹.۴ میلیارد دلار رسید. این غول چینی پس از خرید ترندیول در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۶.۵% از سهام این شرکت را در اختیار گرفت.

شرکت Hepsiburada دیگر رقیب ترکی ترندیول در ماه گذشته توانست ارزش خود را در بازار سهام ایالات متحده به 3.9 میلیارد دلار برساند.

ترندیول طی سه سال گذشته ارزش ناخالص کالاهای خود را حدود 20 برابر افزایش داده و گفته می شود که قصد دارد در سال 2021 ارزش ناخالص کالاهایش را به 10 میلیارد دلار برساند.

این شرکت در ماه اکتبر از طریق وب سایت وارد بازار اروپا شد؛ به این صورت می تواند به 27 کشور جهان منجمله ایتالیا، اسپانیا و انگلستان خدمات ارائه دهد.بنا بر گزارش آماری یورومانیتور (Euromonitor)، شرکت ترندیول حدود 34% از بازار تجارت الکترونیکی کشور ترکیه را در اختیار دارد. Hepsiburada با 11%، n11.com با 8.3% و GittiGidiyor با 4.4% در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

منبع: Fibre 2 Fashion

امارات متحده عربیترکیهترندیولخبر تولیدعلی باباوب سایت