جامه پوش: دادههای آماری سالنامه جهانی ۲۰۲۱، نشان میدهد که در سال ۲۰۲۰، آسیاییها بیش از مردم سایر جهان کفش خریدهاند.
در سال ۲۰۲۰، آسیا بیش از ۵۵ درصد از کل کفش تولید شده در جهان را مصرف کرده است. اروپا و آمریکای شمالی نیز با ۱۳.۶ درصد و ۱۳.۱درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
در این گزارش آماده است، بیماری همه گیر COVID-19 تأثیر شدیدی بر مصرف کفش در اقتصادهای پیشرفته آمریکای شمالی و اروپا داشت و به کوتاه شدن شکاف بین مصرف سرانه در سراسر قارهها انجامید. با این وجود، هنوز تفاوتهای جغرافیایی مهمی در الگوهای مصرف وجود دارد.
بر این اساس سرانه مصرف کفش بین ۱.۵ جفت در آفریقا تا ۴.۳ جفت در آمریکای شمالی متغیر است. اتحادیه اروپا نیز اگر به عنوان یک منطقه در نظر گرفته شود، با مصرف ۱.۷۶ میلیارد جفت در سال ۲۰۲۰ چهارمین بازار مصرف کفش در جهان است.
سهم ایالات متحده نیز برای نخستین بار به زیر ۱۰ درصد از کل جهان کاهش یافت. از سوی دیگر، چین، در آسیا از آستانه ۲۰ درصد فراتر رفت و به همراه هند، اکنون تقریباً یک سوم مصرف جهانی کفش را به خود اختصاص دادهاند. در واقع میتوان گفت که آسیاییها بیشتر از سایر مردم جهان کفش میخرند
منبع: worldfootwear