رولزرویس آماده ارائه آپشن چرم گیاهی می‌شود

جامه پوش: خودروسازان به دنبال راه‌های جدیدی در تولید محصولات بوده و می‌خواهند از روش‌های تولید پایدار استفاده کنند چراکه دنیا به سمت خودروهای الکتریکی گرایش پیدا کرده است.

به این ترتیب برخی برندها در حال استفاده از متریال بازیافتی برای صندلی‌ها بوده و درعین‌حال برخی برندها نیز چرم را از خودروهای خود حذف کرده‌اند. ولوو و مینی اعلام کرده‌اند از چنین موادی استفاده نخواهند کرد اما خب برخی برندها نیز به این سادگی‌ها پا پس نخواهند کشید.

اگرچه هیچ مشتری‌ای از رولزرویس درخواست استفاده از چرم گیاهی در خودروی خود را نداشته اما این برند بریتانیایی آماده استفاده از چنین متریالی در صورت درخواست مشتری است.

تورستن مولر اووتوس مدیرعامل رولزرویس گفته هیچ‌کسی از این شرکت درخواست چنین ماده‌ای برای کابین را نداشته است اما پایداری اهمیت بسیار زیادی برای رولزرویس دارد هرچند نباید روی اشرافیت و لوکس بودن مصالحه کرد. چرم یک ماده لوکس و نرم بوده و رولزرویس همواره از آن استفاده کرده است.

خودروسازان به دنبال استفاده از متریال پایدار با ظاهر و حس چرم بوده‌اند اما برخی برندها به دنبال شبیه‌سازی یا کپی آن نیستند. مینی که به همراه رولزرویس و ب ام و زیر چتر گروه خودروسازی ب ام و قرار دارد احتمالاً در آینده چرم گیاهی را مشابه محصولات تسلا ارائه کند. ولوو اما جهت متفاوتی را انتخاب نموده و قبلاً در حال ارائه متریالی خاص با نام نوردیکو بوده است. این متریال از منابع بازیافتی تولید می‌شوند.

در همین رابطه بخوانید:

احتمالاً در آینده شاهد استفاده از چرم گیاهی در محصولات رولزرویس خواهیم بود هرچند همه‌چیز به سلیقه و ذائقه مشتریان بستگی دارد. برخی برندهای لوکس از چنین آپشن هایی استقبال می‌کنند و بنتلی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد چنین گزینه‌ای را در نظر خواهد گرفت. البته مشتریان مشتاق هستند گزینه‌های متنوعی را پیش روی خود داشته باشند. احتمالاً متریال جدید در نسل جدید محصولات خودروسازان عرضه خواهند شد تا آن‌ها نیز هماهنگی بیشتری با معیارهای زیست‌محیطی داشته باشند.

اشرافیتبازیافتیبریتانیاتسلاتولید پایدارچرم گیاهیخبر نخ و پارچهرولزرویسزیست‌محیطیلوکس