جزئیات تولید 100 طرح برتر مسابقه تصویرسازی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی

جامه پوش: رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: از میان طرح‌های ارائه شده در مسابقه طراحی و تصویرسازی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، 100 طرح برتر به تولیدکنندگان پوشاک کشور عرضه و مقرر شد هر تولیدکننده که بالاترین تیراژ تولید را برای هر طرح پیشنهاد دهد، آن طرح جهت تولید انبوه به او اختصاص یابد.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران درباره اهداف و رویکردهای همکاری و همراهی این مجموعه با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی ادوار برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی، گفت: سال‌های گذشته و در مرکز پژوهش‌های این اتحادیه، فضایی را برای حضور و گردهمایی طراحان پارچه و هنرمندان گرافیست در نظر گرفتیم و طی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در آن مکان، طراحان به ارائه و اجرای ایده‌های خود پرداختند و شاهد ثبت نمادهای عاشورایی روی لباس‌هایی از قبیل تی‌شرت، مانتو، چادر، شال، روسری و کیف بودیم.

او افزود: امسال نیز طی همکاری با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خلال برپایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، بنا شد در تعاملی مشابه با دیگر دوره‌ها و البته به همت هنر طراحان و تولیدکنندگان، فرهنگ عاشورا را در قامت لباس عاشورایی به مردم ارائه دهیم.

شیرازی تصریح کرد: از میان طرح‌های ارائه شده در مسابقه طراحی و تصویرسازی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، 100 طرح برتر به تولیدکنندگان پوشاک کشور عرضه و مقرر شد هر تولیدکننده که بالاترین تیراژ تولید را برای هر طرح پیشنهاد دهد، آن طرح جهت تولید انبوه به او اختصاص یابد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران اذعان داشت: باید پذیرفت تأمین زنجیره ارزش پوشاک عاشورایی منوط به تعامل مطلوب میان دو بخش تولید و طراحی است و بر اساس ایجاد چنین ارتباطی، شاهد اتفاقات درخور توجهی خواهیم بود.

او در خاتمه گفت: مهم‌ترین دغدغه بخش تولید در حوزه لباس‌های عاشورایی، ارائه طرح‌های نو و همسو با فرهنگ دینی کشورمان با مشارکت جامعه طراح است تا بتوانند برای نیاز اقشار مختلف جامعه، پاسخ‌هایی درخور توجه داشته باشند. همچنین از دیگر دغدغه‌ها، دریافت طرح‌های نوین و ملهم از رشادت‌ها و پیام‌های آزادگی است که حضرت امام حسین (ع) برای نسل‌های بعدی از خود بر جای گذاشتند تا تولیدکنندگان این پیام‌ها و طرح‌ها را در قالب پوشاک جلوه‌گر سازند.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و با شعار «سیاه‌پوش گشت فلک از برای حسین (ع)» از سی‌ویکم شهریور لغایت سوم مهرماه 1400 در فرهنگستان هنر برپا می‌شود.

منبع: iranmode

ابوالقاسم شیرازیاتحادیه پوشاک تهرانخبر طراحی و مدکارگروه ساماندهی مد و لباس کشورلباس عاشورایی