جایگاه مد در فهرست محبوب‌ترین برندهای سال

جامه پوش: بر اساس رتبه‌بندی جهانی Kantar BrandZ، فهرستی از محبوب‌ترین و البته ارزشمندترین برندها در سال ۲۰۲۲ منتشر شده که از میان ۱۰ عنوان نخست این فهرست، یک عنوان به یکی از برندهای فعال در صنعت فشن اختصاص دارد.

در صدر این جدول، اپل در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود را به‌عنوان ارزشمندترین برند جهان ثبت کرده و رتبه دهم به برند لویی ویتون از حوزه مد و لباس اختصاص دارد. لویی ویتون با ارزش ۱۲۴.۳ میلیارد دلار، نخستین برند لوکسی است که به ۱۰ برند برتر جهانی رسیده و منعکس‌کننده رشد بازار لوکس در سراسر جهان به‌ویژه در چین است.

لویی ویتون امسال ۶۴ درصد رشد ارزش برند را تجربه کرده و نخستین برند اروپایی است که از سال ۲۰۱۰ به جمع ۱۰ برند برتر جهانی می‌رسد. تاریخچه تأسیس این برند به سال ۱۸۵۴ توسط لویی ویتون پسر یک نجار بازمی‌گردد. لویی با ساختن چمدان، کیف، ساک سفری و وسایل موردنیاز مسافرت، نام خود را سر زبان‌ها انداخت درحالی‌که آن زمان تنها اشخاص بسیار ثروتمند جامعه توانایی مالی رفتن به سفر در تعطیلات را داشتند.

سال ۱۸۹۲، لویی ویتون درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد. پس از مرگ پدر، جورج ویتون با شرکت کردن در نمایشگاه جهانی شیکاگو در ۱۸۹۳ تلاش‌هایی را برای تبدیل کردن مجموعه به یک شرکت جهانی آغاز کرده و بالاخره در سال ۱۸۹۶ میلادی، برند لویی ویتون، طرح افسانه‌ای خود را بیرون داد و امتیاز آن را به‌عنوان یک برند بزرگ در صنعت جهانی فشن به ثبت رساند.

خبر طراحی و مددلارلویی ویتون