انتقال کارگروه مد و لباس رسمی شد

جامه پوش: تغییرات ساختاری کارگروه ساماندهی مد و لباس، با طراحی گرافیکی جدید، رونمایی شد.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پیشتر زیرمجموعه معاونت هنری محسوب می شد و حالا زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی کشور است.

در توضیح لوگوی این کارگروه آمده است: طرح ارائه شده دو مولفه نقش و رنگ را دربرمی گیرد. رنگ فیروزه‌ای و طلایی برآمده از هویت ایران است، به طوری که رنگ‌های خالص و طیف فیروزه‌ای ـ طلایی همراه با تناسب و هماهنگی موزون، همواره یکی از مشخصات هنر ایران بوده و یکی از اساسی‌ترین معیارهای شناخت آثار ایرانی در میان دیگر جوامع جهان است. رنگ طلایی از اهمیتی والایی برخوردار است به طوری که رنگ طلایی نمادی از جغرافیایی ایران و بیانگر رنگ کویر است و همواره در نزد ایرانیان نشان از خاک دارد.

از سوی دیگر نقوش به کار رفته در این طرح برگرفته از شمسه دوازه امامی است، این نقش در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه دوره صفوی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در حالی که این نقش دیرینه در حوزه دین نیز جایگاه قدسی داشته و تداعی‌کننده امر الهی است؛ حضور این نقش را در بناهای مذهبی و تاریخی به وفور می توان دید.

 

خبر طراحی و مدکارگروه مد و لباسلباس