دوومیدانی پول ندارد؛ مدلینگ را ادامه می‌دهم

نگاه من به مدلینگ صرفاً مالی نیست و مسائل دیگری در آن دخیل است این ها صحبت های حسن تفتیان است که این‌بار رکورد جدیدی در دنیا ثبت کرده. نه رکوردی از نوع ثانیه و صدم ثانیه که رکورد دویدن ۱۰۰ متر با کفش‌های ۸۰۰ متر. او بعد از تزریق واکسن حالا منتظر است تا فدراسیون مقدمات سفرش را برای اردوی ۱۱۰ روزه تا المپیک در فرانسه را فراهم کند تا بتواند در توکیو نتیجه‌ای بهتر از ریو تکرار کند. او از ورزش، مدل شدن، دزدیده شدن کفش هایش و المپیک توکیو می گوید، خلاصه گفت و گوی او را در ذیل می خوانید:

بعضی‌ها به این مسابقات بابت بین‌المللی نبودن انتقاد داشتند، واقعاً بین‌المللی نبود؟
به خاطر شرایط کرونا برگزاری سخت بود خیلی از کشورها ممنوعیت خروج داشتند و به همین خاطر تعداد تیم‌ها کم شد، در حالی که این رقابت‌ها انتخابی المپیک هم بود و بهترین فرصت برای دوومیدانی‌کاران بود تا سهمیه بگیرند.

قصه دزدی کفش‌هایت چه بود؟
 به استادیوم آمدم وسایل را از ایکس‌ری رد کردم و از تونل ضدعفونی‌کننده رد شدم و ساک‌ را گرفتم و وقتی موقع گرم کردن رسید متوجه شدم کفش‌هایم نیست؛ به گیت برگشتم و پرسیدم کفشی جا نمانده؟ گفتند یک جفت کفش اینجا بود که یک نفر آمد، گرفت و رفت نمی‌دانستم چه کار کنم به ذهنم رسید با کفش قرضی بدوم.

تو با کفش ۱۰۰ متر دویدی؟
نه، من کفش دونده ۸۰۰ متر را گرفتم که سایزش بزرگتر از پایم بود و سه، چهار میخ هم نداشت و با همان کفش کهنه که برای مسابقه مناسب نبود دویدم .

کفش‌های سرقت شده‌ات چه برندی بود و چقدر قیمت داشت؟
کفش‌های من آخرین مدل برند پوما برای المپیک بود که قیمتش حدود ۱۲ میلیون تومان است و در ایران هم وجود ندارد. 

توکیو، اولین المپیکی است که بولت نیست، به نظرت چه کسی قهرمانی ۱۰۰ متر می‌شود؟
دقیقاً حالا همه دنیا می‌خواهند بدانند چه کسی قهرمان ۱۰۰ متر المپیک می‌شود، حتی من هم خیلی به آن فکر می‌کنم. این دوره نه تنها بولت نیست بلکه خیلی از دونده‌های تاپ که مهمترین آن کریستین کلمن آمریکایی که به دلیل دوپینگ محروم است. چند قهرمان هم به دلیل سن بالا نمی‌آیند. جکسون گای، جاستین گاتلین می‌آید، پاول، یوهان بلیک هم احتمالاً می‌آیند. این المپیک عجیب و غریب شده است

تو مدتی هم در حرفه مدلینگ کار ‌کردی، قرار است کنار دویدن آن حرفه را هم ادامه دهی تا ریاضت دوومیدانی جبران شود؟
من این کار را شروع کردم و حتماً ادامه‌اش می‌دهم، البته این روزها بابت تمرین، اردوها و مسابقات سرم شلوغ هست و همه پیشنهادات را به بعد از المپیک موکول کرده‌ام. البته مدلینگ خیلی هم خوشگذرانی نیست و کاری است با سختی‌های خودش. با پیشنهاد دوستم به آن وارد شدم. دوومیدانی درآمدی ندارد، البته نگاه من به مدلینگ صرفاً مالی نیست و  مسائل دیگری است که قبل از قضیه مالی برایم مهم است.

منبع:خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید