فعالیت فرانچایزی Gap در فرانسه و ایتالیا
جامه پوش: شرکت Gap در راستای برنامه سال 2021 خود که بر دیگر کشورها متمرکز است، مذاکره با شرکت Hermione People and Brands که شعبه خرده فروشی گروه FIB محسوب می شود را آغاز کرده است؛ هدف از این مذاکرات تصاحب فروشگاه های Gap در فرانسه است.
برند Gap بیشترین توجه خود در اروپا را بر بازارهای فرانسه و ایتالیا متمرکز کرده است، این شرکت در حال مذاکره با یک شریک برای مالکیت فروشگاه های Gap است، به این صورت Gap نشان داد که فعالیت های فرانچایزی (Franchise) این شرکت، همچنان در خارج از کشور ادامه خواهد یافت.
Gap می گوید: «همکاری به روش فرانچایزی، یک روش قابل اعتماد و مقرون به صرفه، برای تقویت برند در بازارهای بین المللی است. به این صورت این برند توانسته تا با استفاده از روش فرانچایزی، به واسطه 460 فروشگاه، 14 سایت الکترونیکی مستقل و بیش از 160 سایت تجارت الکترونیکی چند کاناله یا کاملاً آنلاین، ارتباط خود را با مشتریانش در 35 کشور حفظ نماید».
هفته گذشته اعلام شد شرکت Gap قصد دارد تمام 81 فروشگاه Gap Specialty و Gap Outlet خود را در بریتانیا و جمهوری ایرلند تعطیل کند؛ این تصمیم در راستای بازنگری استراتژیک در نحوه اداره شرکت در اروپا اتخاذ شده است.
این فروشگاه ها از اواخر آگوست تا اواخر سپتامبر 2021 به صورت گام به گام بسته خواهند شد. اما این شرکت تجارت آنلاین خود در اروپا و بریتانیا را همچنان حفظ خواهد کرد. برند Gap از سال 1987 به مشتریان بریتانیایی و از سال 2006 به مشتریان ساکن در جمهوری ایرلند، خدمات ارائه می دهد. این شرکت طی بیانیه ای گفت: «ما همچنان مشتاقانه دوست داریم حضور خود را در این بازارها را حفظ کنیم».