بزرگترین فروشگاه آنلاین چین در خاورمیانه
بزرگترین خرده فروش آنلاین چین یعنی JD.com، پس از امضای توافق نامه همکاری با Namshi که پلتفرم ارائه دهنده مد و لایف استایل متعلق به مراکز خرید Emaar دبی است، وارد بازار خاورمیانه می شود.
به عنوان بخشی از این معامله، مارک های چینی از جمله Baleno ، Dodogogo ، Latit و Mo & Co در بستر Namshi فروخته می شوند. دفتر اصلی وب سایت در دبی پشتیبانی ، تدارکات ، انبارداری ، بازاریابی و ایجاد محتوا را در منطقه خاورمیانه به JD.com ارائه می دهد.
پلتفرم Namshi اعلام کرد که همچنین قصد دارد اواخر این ماه چندین مارک مد را از طریق همکاری با چین راه اندازی کند.
هادی بدری مدیر اجرایی Namshi گفت: “این اتحاد استراتژیک بین Namshi و JD.com نمایانگر یک رویداد مهم در داستان تجارت الکترونیک در خاورمیانه است. از طریق این همکاری با JD.com ، مشتریان Namshi در خاورمیانه و فراتر از آن به تنوع بیشتری از مارک های انحصاری و تجربه کاربری با بالاترین معیارها و استانداردهای جهانی دسترسی خواهند داشت. ”
وی افزود: JD یک پلتفرم فوق العاده قدرتمند می باشد که با رشدی خیره کننده در تجارت الکترونیکی چین و جهان در حال گسترش است و همکاری Namshi و JD می تواند نفوذ تجارت الکترونیکی را در سبک زندگی خاورمیانه بیشتر توسعه دهد.
رویترز در ماه مارس گزارش داد که JD.com مستقر در پکن درآمدی معادل ۷۴۵.۸ میلیارد یوان (۱۱۴.۹۷ میلیارد دلار) را برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرد ، که همه تخمین های تحلیلگر
ان از فروش خود را با اختلافی زیاد پشت سر گذاشت.
Namshi که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است ( که به معنای حرکت رو به جلو است ) بیش از ۸۰۰ برند را می فروشد و در سراسر منطقه خاورمیانه در عربستان سعودی ، امارات ، کویت ، عمان و بحرین مشتری دارد.
فروشگاه های زنجیره ای Emaar که زیر مجموعه Dubai Emaar Properties است ۵۱ درصد سهام Namshi را در ماه مه ۲۰۱۷ با قیمت ۱۵۱ میلیون دلار خریداری کرد و در فوریه ۲۰۱۹ ۴۹ درصد باقیمانده را از راکت اینترنت آلمان (که در گذشته سهامدار عمده بامیلو در ایران بود) خریداری کرد.
سخنگوی Namshi در ماه فوریه به عرب نیوز گفت که ۷۰ درصد از کل درآمد آن از عربستان سعودی است و فروش آن در عربستان در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
در حالی که شرکت مادر Emaar از سقوط درآمد ۲۴.۸ درصدی برای سال ۲۰۲۰ به ۵۱/۳ میلیارد دلار (۹۶۰ میلیون دلار) خبر داد ، Namshi در مدت مشابه با ۲۸٪ رشد، فروشی معادل ۱.۳۱۶ میلیارد دلار را ثبت کرد.
این شرکت در تلاش است تا از موفقیت خود در عربستان سعودی بهره مند شود و سایت تجارت الکترونیک خود را با حضور فیزیکی در عربستان سعودی گسترش دهد.
هادی بدری گفت: “ما بیش از یک سال است که با یک انبار محلی در ریاض حضور داریم و اکنون به یک انبار اختصاصی و پیشرفته در ریاض منتقل شده ایم. ما برای حضور درعربستان سعودی بسیار مصمیم و در حال انجام سرمایه گذاری های بیشتری هستیم.
سیریل فابر ، شریک Bain and Co. ، در اجلاس سران خرده فروشی MENA 2020 در ریاض در فوریه سال گذشته گفت که بازار تجارت الکترونیکی در خاورمیانه و شمال آفریقا ۲۹ درصد رشد داشته است و از حدود ۸.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۱۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسیده است.
منبع: رویترز