برگزاری چهل و نهمین نشست کارگروه ساماندهی مد

جامه پوش: چهل و نهمین نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر سجاد لطفی دبیر کارگروه مد و لباس کشور برگزار شد.

امامی در آغاز نشست از حضور حداکثری اعضای این کارگروه در جلسه تشکر کرد و گفت: برای اجرای عملیاتی و پیگیری مصو به‌ های این کارگروه از نهادهای دولتی دیگر مثل وزارت کار، وزارت میراث و وزارت علوم و نیروی انتظامی می‌خواهیم که در نشست‌ها و جلسات این کارگروه شرکت کنند.

وی مسئله حجاب و عفاف در کشور را در گرو توجه به موضوع پوشاک و بود و نبود آن در کشور دانست و گفت فقدان و وجود لباس در بازار برای عملیاتی کردن مسئله حجاب و تبلیغ درباره آن اهمیت دارد. وی به مسائل مختلف و قوانین مربوط به مد و لباس در کشور مثل لزوم حجاب و پوشش بازیگران در مراسم غیررسمی اشاره کرد که هنوز به طور منسجم و عملیاتی در کشور اجرا نمی‌شود.

امامی از تامین مالی در حوزه مد و لباس و پوشش اسلامی ایرانی انتقاد کرد که به صورت کند در کشور پیش می‌رود و تاکید کرد برای اجرای مصوبه‌ ها و هماهنگی دستگاه‌های دولتی و خصوصی در این زمینه نیاز به ایجاد هماهنگی‌های لازم در بین نهادهای مالی و بانک‌ها داریم.

در این نشست گزارشی از مصوبات و مقررات تصویب شده در زمینه مد و لباس ارائه شد که از مهمترین آنها می‌توان به راهکارهای عملیاتی، مبارزه با قاچاق لباس از طریق باز تعریف شناسه شیما اشاره کرد که قرار است طی گام‌های مختلفی تدوین و اجرا شود.

تبلیغات ارزان در ادامه تبلیغات بازرگانی سازمان صداوسیما، معافیت‌ های مالیاتی، مجوز دانش بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری، بسته‌های تخفیفی و مالیاتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، تسهیلات بنیاد تعاون بسیج و بنیاد برکت از جمله دیگر اقداماتی است که کارگروه مد و لباس کشور در مسیر ترویج پوشش ایرانی اسلامی انجام داده است.

منبع: iranmode

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید