۱۰ می روز جهانی بدون کفش

جامه پوش: وسایل و لوازم زیادی است که هر روز بدون توجه و به صورت یک کار عادی از آنها استفاده می‌کنیم اما میلیون‌ها انسان در سراسر این کره خاکی هستند که مجبور به زندگی کردن بدون این وسایل و لوازم می باشند، لوازمی که شاید در نگاه اول ضروری به نظر نمی رسند اما امروزه جایگاه ویژه ای در زندگی مان پیدا کرده اند. این لوازم آنقدر ساده هستند که شاید به هنگام فکر کردن اصلا به یادشان  نیاوریم. یکی از آن‌ها کفش است!

فقط برای یک ثانیه تصور کنید که تمام کار‌های روزانه تان را بدون کفش انجام دهید. چگونه سنگ‌های تیز و کوچک و حتی قطعه‌های شیشه در طول پیاده‌روی تا محل کار، پای شما را زخمی می‌کنند و میلیون‌ها باکتری که زمین را پوشانده‌اند چطور سلامتی شما را به خطر می اندازند.

۱۰ می روز جهانی بدون کفشتاریخچه یک روز بدون کفش

یک روز بدون کفش توسط شرکت تامز ایجاد شد تا مردم را تشویق کند به مشکلات زیادی که نداشتن کفش در زندگی کودکان فقیر ایجاد می کند، توجه کنند. صاحب toms shoes در سال ۲۰۰۶ متوجه شد بسیاری از کودکان در خیابان بدون کفش هستند و این فقدان در آرژانتین و دیگر کشور‌های فقیر و یا در حال توسعه مشکلی گسترده است. او تصمیم گرفت از شرکت کفش خود برای کمک به آن‌ها استفاده کند. او خوب می دانست که زندگی بدون کفش تاثیر عمیقی بر کودکان می‌گذارد. فقدان کفش حضور در مدرسه را برای کودکان مشکل می سازد و آن‌ها را در معرض عفونت‌های مختلف قرار می دهد.

صاحب شرکت تامز یک مدل کسب و کار به بازار عرضه کرد. به این صورت که مشتریان با خرید هر جفت کفش می توانند یک جفت در اختیار کودکان نیازمند قرار دهند. بنابر این ۱۰ می به عنوان روز بدون کفش انتخاب شد، طرح بلیک که بعدها با شعار «one for one» معروف شد به این معنی بود که برای هر محصولی که از شرکت تامز خریداری شود، تامز به یک فرد نیازمند کمک می‌کند.

۱۰ می روز جهانی بدون کفشفعالیتهای شرکت تامز
در ۵ سال اول، تامز در تهیه کفش برای کودکان نیازمند به اندازه کافی موفق بود. او توانست در اکتبر ۲۰۰۶ در همان اولین تولید، ۱۰۰۰۰ کفش میان کودکان آرژانتینی توزیع کند. همچنین در سال ۲۰۰۷ شرکت تامز نخستین رویداد سالانه یک روز بدون کفش را راه‌اندازی کرد. هدف شرکت از به راه انداختن این رویداد این بود که مردم را از تأثیر کفش بر زندگی کودکان آگاه کند. این رویداد بسیار موفق بود و توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و روزنامه‌نگاران و مردم را به خود جلب کرد. بلیک در سفرهای خود به سراسر دنیا متوجه شد که نیازهای حیاتی دیگری هم به غیر از کفش وجود دارند و او باید طرح «one for one» را گسترش دهد.

او خط تولید عینک را راه‌اندازی کرد و هم‌زمان با آن ایده Toms Eyewear را ایجاد کرد که در آن برای هر جفت عینک خریداری شده، شرکت تامز به بینایی به یک فرد نیازمند کمک می‌کند. همچنین با ایجاد خط تولید قهوه، بلیک Toms Roasting را راه‌اندازی کرد که در کنار تولید قهوه، اقدام به تولید ۱۴۰ لیتر آب سالم در هر هفته برای خانواده‌های ساکن در منطقه‌های تولید قهوه کرد. در صنعت تولید کیف هم، بلیک فعالیت اجتماعی خود را در قالب کمک به سلامت مادران ادامه داد. با تهیه مجموعه‌ای متشکل از بسته‌های آموزشی برای افزایش مهارت در زایمان و همچنین وسایل کمکی برای بالابردن ایمنی زایمان، تا هر زنی بتواند بدون هیچ خطری کودک خود را در سلامت کامل به دنیا بیاورد.

در پاییز سال ۲۰۱۱ ، بلیک نخستین کتاب خود را با عنوان Start Something That Matters منتشر کرد و داستان شگفت‌انگیزش را ارائه داد. او حالا تبدیل به انگیزه‌ای برای تمام اشخاص و شرکت‌هایی شده که قصد دارند کار اجتماعی و فعالیت خیرخواهانه را با حرفه و شغل خود ادغام کنند. کتاب بلیک به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد.

رویکرد منحصر به فرد بلیک به تجارت، موجب تحسین‌های بی‌شماری شده است. در سال ۲۰۰۹ بلیک جایزه شرکت برتر یا ACE وزارت امور خارجه را دریافت کرد. در جلسه علنی دانشگاه خلاقیت جهانی کلینتون، رئیس جمهور پیشین امریکا بلیک را به عنوان «یکی از جالب ترین کارآفرینانی که تاکنون ملاقات کرده» به حضار معرفی کرد. مجله «مردم» از بلیک در بخش «قهرمانان در میان ما» نام برد و کفش تامز در مقاله «نحوه ایجاد سرمایه داری» در مجله تایمز بیل گیتس معرفی شد. در سال ۲۰۱۱ بلیک در فهرست «۴۰ برگزیده زیر ۴۰ سال» مجله فورچون به عنوان یکی از برترین تجارت‌کنندگان جوان معرفی شد. شرکت تامز یکی از بهترین نمونه‌های سودآور کارآفرینی اجتماعی و یک جنبش جهانی به حساب می‌آید. کفش‌های تامز از سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از ۸۶ میلیون جفت کفش برای کودکان فراهم کرده است، عینک های تامز از سال ۲۰۱۱ تاکنون به بینایی بیش از ۶۰۰ هزار نفر کمک کرده و شرکت قهوه تامز به تولید بیش از ۶۰۰ هزار هفته آب سالم کمک کرده است. تا سال ۲۰۱۶، تامز از خدمات زایمان ایمن برای بیش از ۲۵ هزار مادر پشتیبانی کرده است.

این روز را جشن بگیرید؟

بعضی‌ها معتقدند بهترین راه برای اینکه این روز را جشن بگیرند این است که یک روز بدون کفش بمانند. برای اینکه ببینند چند تکه چرم و لاستیک چگونه زندگی را برای بهتر شدن تغییر می‌دهد. اما بهترین راه برای جشن گرفتن این روز این است که یک جفت کفش به یک کودک بدون کفش هدیه دهید. شما می‌توانید برای هدیه دادن در جستجوی یک کفش باشید که هنوز سالم است و دیگر نیازی به آن ندارید. یا اینکه یک کفش نو برای هدیه دادن تهیه کنید.

کفش تامز
امروزه ایده ساده بلیک در فروش محصولاتش، به یک الگوی قدرتمند تجاری تبدیل شده است که به رفع نیاز، پیشرفت، سلامت، آموزش و فرصت اقتصادی برای کودکان سراسر جهان کمک می‌کند. بلیک با فروش هر محصول به خریدارانش یادآوری می‌کند که هر انتخابی که آن‌ها می‌کنند می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی دیگر افراد در سراسر جهان داشته باشد. این شعار شرکت تایمز است و این شرکت سعی می‌کند از انتخاب خریدارانش برای رفع نیاز افراد نیازمند بهره بگیرد.

۱۰ می روز جهانی بدون کفشتاکنون بیشتر از ۶۰ میلیون جفت کفش به کودکان نیازمند داده شده است. این کفش‌ها از طریق سازمان‌های بشردوستانه به دست کودکان نیازمند در بیشتر از ۷۰ کشور دنیا می‌رسند. همچنین شرکت تامز با تولید کفش در بعضی از همین کشورها موفق به ایجاد کارآفرینی برای نیروهای محلی شده است.

تامز در هرفصل محصولات جدید فصل را معرفی می‌کند و هنوز هم کفش‌هایش پرفروش‌ترین محصولات شرکت هستند. کفش‌ها در سه دسته زنانه، مردانه و بچه‌گانه دسته‌بندی می‌شوند. در میان کفش‌های تامز، انوع مدل‌های کلاسیک و مجلسی و شیک تا کفش‌های گیوه‌شکل و راحتی و فانتزی وجود دارد اما بیشتر کفش‌های تامز تخت و بدون پاشنه و سبک و پارچه‌ای هستند. از معروف‌ترین مدل‌های کفش تامز مدل آلپارگاتا است که طرفداران بسیاری دارد زیرا در عین سادگی و راحتی بسیار جذاب و زیبا است. از ویژگی طراحی‌های کفش تامز همین سادگی است. علاوه بر این کفش‌ها در رنگ‌های متنوع و شاد ارائه می‌شوند. طرفداران برند تامز در بیشتر موارد کسانی هستند که به جز دلبستگی به طرح‌های ساده و رنگی کفش‌های تامز به شعار این شرکت هم علاقه دارند.

“یکی برای یکی” تصور اینکه با خرید یک کفش کودک نیازمندی هم صاحب کفش می‌شود شاید شما را هم طرفدار این برند کند.

 

منبع: www.toms.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید