هفته مد مردانه پاریس؛ بهار و تابستان ۲۰۲۶

جامه پوش: هفته مد پاریس از روز سه‌شنبه ۲۴ جوئن، تا یک‌شنبه ۲۹ جوئن برگزار شد. در هفته مد پاریس بسیاری از برند‌های فرانسوی حضور داشتند. برخی از برند‌ها نیز از آمریکا، خود را به هفته مد پاریس رسانده بودند. مفاهیم بسیاری در هفته مد پاریس نمایش داده شد. بسیاری از طراحان به سمت تاریخچه و گذشته برند رفته‌بودند. برند‌ها از تکنیک‌های پارچه‌سازی فاصله گرفته و به‌سمت گل‌دوزی، مهره‌دوزی و … در حال حرکت بودند. عنصری که در بسیاری از کالکشن‌های هفته مد پاریس دیده می‌شود، ترکیب لباس‌های رسمی و غیر رسمی است. بسیاری از برند‌ها نیز کالکشن خود را با مفهوم سفر و گشت‌و‌گذار پیوند زده‌ بودند. رنگ‌ها در بسیاری از این کالکشن‌ها، رنگ‌های ترندی بودند. اکسسوری‌ها و استایلینگ لوک‌ها نیز نقط قوت این هفته مد مردانه در شهر پاریس بود.

دیور مردانه در هفته مد پاریس

جاناتان اندرسون، مدیر خلاقیت جدید این برند، به‌دنبال نمایش لباس‌هایی است که می‌توانند باهم مچ شوند. موضوع این کالکشن در هفته مد پاریس، نحو چینش لباس‌ها در کنار هم است. بسیاری از قطعات از طرح‌های رومین بروکس الهام گرفته‌اند. رومین بروکس هنرمندی است که زندگی همجنسگراها را در دهه ۱۹۲۰، مستند کرده‌است. اقتباس‌هایی نیز از لباس‌های مردانه فرانسوی قرن ۱۸ و ۱۹ وجود داشت.

حضور کراوات را در بسیاری از لوک‌ها می‌بینیم. کراوات بر روی پیراهن، یکی از ترند‌های حال حاضر است. اندرسون بسیاری از لباس‌های گذشته کریستین دیور را احیا کرده‌است. این لباس‌ها شکست‌‌خورده بودند. به‌همین دلیل الهام گرفتن از این لباس‌ها، یک چالش برای اندرسون در جهت احیای دوباره بود. دو آمریکایی بسیار شیک‌پوش نیز منبع الهام اندرسون برای این کالکشن در هفته مد پاریس بودند. این دو نفر اندری وارهول (کارگردان) و لی رادزیویل (خواهر جکی کندی) هستند.

کالکشن دیور مردانه در هفته مد ‌پاریسلویی ویتون در هفته مد پاریس

کالکشن لویی ویتون در هفته مد پاریس، با الهام از هند و مردمان هند، طراحی شده بود. فرل ویلیامز، مدیر خلاقیت برند، در سال ۲۰۱۸، برای اولین‌بار به هند سفر کرد. این‌بار، او همراه با تیم طراحان ال وی، به هند رفت. آن‌ها در شهرهای دهلی، بمبئی و جیپور توقف داشتند. برند لویی ویتون خانه مدی برای سفر است و این کالکشن در هفته مد پاریس نیز به سفر کردن اختصاص دارد. با نگاه کردن به هر کدام از لوک‌ها، متوجه جزئیات بسیاری می‌شویم.

چمدان‌های بزرگ از چمدان‌های مارک جیکوبز برای برند لویی ویتون الهام گرفته‌اند. این چمدان‌ها نخستین‌بار در سال ۲۰۰۶ برای فیلم «The Darjealing Limited» طراحی شده‌ بودند. نقوش حیوانات و درختان نخل نیز توسط اریک اندرسون طراحی شده‌اند. اکسسوری‌ها و به‌ویژه کیف‌ها نقطه قوت این کالکشن بودند. برخی از شلوار‌ها با فلز و سنگ، لبه‌دوزی شده بودند. همه این لبه‌دوزی‌ها، صنایع دستی سوغات هند هستند.

کالکشن لویی ویتون در هفته مد پاریس

سن لوران در هفته مد پاریس

این کالکشن در هفته مد پاریس چیزی نیست جز تا زدن، جمع‌کر‌دن، پیچاندن و بازی با قسمت‌های مختلف لباس. آنتونی واکارلو، طراح برند، از کد‌ها و عناصر شخصی ایو سن لوران استفاده کرده است. کد‌هایی که اغلب به‌عنوان زیبایی‌شناسی پاریسی شناخته می‌شوند. ترند کراوات بر روی پیراهن را در این کالکشن نیز می‌توان دید. اما از داخل پیراهن قرار دادن کراوات، برای متفاوت کردن آن استفاده شده است. برخی از کراوات‌ها با پیراهن هماهنگ و برخی از آن‌ها در تضاد هستند.

ایده این کالکشن ترکیبی ایو سن لوران در سال ۱۹۷۴ و جزیره آتش در دهه ۸۰ است. جزیره آتش محل قدیمی‌ترین باشگاه «LGBTQ+» در دنیا است. این کالکشن به هنرمندانی تقدیم شده ‌است که در آن‌ سال‌ها، به دلیل بیماری ایدز، جان خود را از دست دادند. واکارلو می‌گوید رنگ‌های این کالکشن در هفته مد پاریس ، از رنگ‌بندی پرتره این هنرمندان گرفته‌شده است. اما این رنگ‌ها چندین فصل است که در این برند، در حال تکرار است.

کالکشن سن لوران در هفته مد پاریس

 امیری در هفته مد پاریس

امیری در این کالکشن از هفته مد پاریس، درباره هتل امیری خیال‌پردازی و رویابافی کرده است. او با این کالکشن حال‌و‌هوا و فضای زندگی لوکس مردم لس آنجلس را به پاریس آورد. چندین فصل است که امیری از پلی‌بوی‌های دهه ۷۰ و اسطوره‌‌های دنیای موسیقی الهام می‌گیرد. تم این کالکشن درواقع هنرمندی به اسم وس لانگ است. او در هتلی مستقر می‌شود تا طرح‌های خود را بر روی کاغذ دیواری هتل بکشد. مایک امیری برای طراحی این کالکشن در هفته مد پاریس، از نحوه زندگی این هنرمند الهام می‌گیرد.
این الهامات چی هستند؟ تمامی تزئینات مانند گل‌دوزی‌ها نماد طرح‌های پرده‌ها، کاغذ دیواری‌ها و روکش‌ مبل‌ها هستند. برخلاف تصور اشارات این کالکشن بیش‌تر مربوط به دهه ۹۰ است تا دهه ۷۰.

کالکشن امیری در هفته مد پاریس

اکنی استدیو در هفته مد پاریس

این کالکشن در هفته مد پاریس به صورت مجموعه‌ای عکس منتشر شد. این مجموعه ۳۰امین سالگرد تأسیس این برند بود. بنابراین لباس‌ها همگی نگاهی به گذشته این برند داشتند. این اقتباس‌ها از دفتر طراحی جانی جوهانسون در سال ۱۹۹۸، بیرون کشیده شده‌اند. جوهانسون در این کالکشن از هفته مد پاریس، سراغ زیبایی‌شناسی ژاپنی می‌رود. احتمالا علت آن، افتتاح فروشگاه جدید این برند در آئویاما در ماه آینده است. لیبل با خط ژاپنی، استفاده از طرح درنا و گل‌دوزی اژدهای گوزن طلایی، همگی جزو زیبایی‌شناسی ژاپنی هستند. این کالکشن تقدیم به پسران نسل زی و پدران نسل ایکس می‌شود تا در کنار هم زیبا و جذاب به‌نظر برسند.

کالکشن اکنی استدیو در هفته مد پاریس

دریس فن نوتن در هفته مد پاریس

این کالکشن در هفته مد پاریس، برداشت شخصی کلاسنر از برند دریس فن نوتن است. این نخستین کالکشن جولین کلاسنر برای این برند بود. او در حال بیان چندین داستان بود و برای بیان این داستان‌ها از ابزارهایی بهره گرفت که مخصوص این برند است. برای مثال، کالکشن در فضای یک گاراژ همراه با نور طبیعی نمایش داده شد. این ارائه با استراتژی‌های دریس هم‌خوانی داشت. او در این کالکشن‌ از هفته مد پاریس، از لباس‌های اسب‌سواری الهام گرفته است. گل‌دوزی، مهره‌دوزی و پولک‌دوزی از دیگر عناصر این کالکشن است. همچنین در سه قطعه را‌ه‌راه از پارچه ژاکارد بازیافتی این برند استفاده شده است.

کالکشن دریس فن نوتن در هفته مد پاریس

ایزابل مارانت در هفته مد پاریس

ایزابل مارانت به‌خوبی میل و علاقه به سفر و گشت‌وگذار را در کالکشن‌های خود نمایش می‌دهد. کیم بکر، طراح برند، با الهام از اسکچ‌های امانوئل آلت، این کالکشن را طراحی کرده‌است. امانوئل از شهری به شهر دیگر سفر می‌کرد و در این شهر‌ها به موج‌سواری می‌پرداخت. این کالکشن در هفته مد پاریس مخصوص افرادی است که عاشق سفر کردن هستند. با این حال لباس‌ها به حدی شیک نیز هستند که در سطح شهر پوشیده شوند.

پاریس، صحرا و ایبیزا از مقاصد مورد علاقه طراح برای سفر هستند. به‌نحوی که ایبیزا به‌شکل یک کارت پستال در پشت یکی از ژاکت‌ها گلدوزی شده‌است. کمر لباس‌ها، چه کمر شلوار‌ها و چه کمر ژاکت‌ها، اغلب کشی هستند. این امر برای ایجاد راحتی در سفر انجام شده ‌است. پلت رنگی نیز از زمین‌های صحرایی و غروب دره‌ها الهام گرفته ‌است. به‌همین دلیل رنگ قرمز خاک رس را در بسیاری از قطعات می‌بینیم.

کالکشن ایزابل مارانت در هفته مد پاریس

ویلی چاواریا در هفته مد پاریس

کالکشن ویلی چاواریا در هفته مد پاریس به صورت یک نمایش نمادین، ارائه شد. ۳۵ مرد با تی‌شرت‌های سفید و گشاد وارد شدند، زانو زدند و دست‌های خود را پشت کمر گره کردند. این یک حرکت نمادین در حمایت از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا بود. این نمایش به زندانی‌های السالوادور اشاره داشت که در آن، افراد بدون هیچ روند قانونی، بازجویی می‌شدند.

پالت رنگی از لباس‌ همین زندانیان الهام گرفته است. این رنگ‌هایی که انتظار می‌رود نمایان‌کننده رنج باشند، در کنار هم بسیار لوکس به‌نظر می‌آیند. چاواریا به‌دنبال بیان همین امر است. چه کسی تعیین می‌کند که چه کسانی می‌توانند لوکس لباس بپوشند؟ نام این کالکشن در هفته مد پاریس هورون است. هورون شهر کوچک و فقیری است که چاواریا در آن به‌دنیا آمده است. این لباس‌ها نماینده حال‌وهوای مردمان این شهر است.

کالکشن ویلی چاواریا در هفته مد پاریس

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید