موج چهارم کرونا چرخه صنعت پوشاک را متوقف کرد

در حوزه پوشاک تا خریدار جنس، مدل و طراح محصولات را از نزدیک و با بررسی مورد ارزیابی قرار ندهد اقدام به خرید نمی کند، موج چهارم ویروس کرونا، ضربه شدیدتری به فعالان حوزه پوشاک بخصوص فعالان غیر صنعتی در این حوزه وارد کرده است.

با شیوع ویروس کرونا برگزاری رخدادهای جشنواره‌ای و نمایشگاهی در بخش مد و لباس مختل شد، هر چند می‌توان با ایجاد زیر ساخت‌های برگزاری رویدادها به شکل مجازی، مانع از به وجود آمدن خلاء در بخش‌های مختلف این حوزه شد.

موج چهارم کرونا و تشدید محدودیت‌ها به منظور قطع زنجیره ابتلا، بسیاری از کسب و کارها از جمله عرضه، خرید و فروش محصولات حوزه مد و لباس را با چالشی جدی روبرو ساخت تا جاییکه به ویژه در شهرهایی با میزان خطر بیشتر که با رنگ قرمز و نارنجی مشخص می‌شوند، عملا این چرخه تولید، عرضه و تقاضا به شکل مرسوم و طبیعی آن از حرکت ایستاد.

در چنین اوضاع و احوالی طبیعی است که این حوزه یعنی کسب و کار در صنعت مد و لباس نیز به دنبال شیوه‌های جایگزین باشد تا مگر نه به شکل ایده آل بلکه تنها به شکلی که بنا به اقتضای زمان این فعالیت‌ها از حرکت باز نایستاده تا مگر امیدوار به شرایط بهتر در آینده نزدیک و یا دور باشیم.

نزدیکترین مدل کسب و کار در این حوزه نیز همچون سایر عرصه‌ها استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و خرید و فروش آنلاین است اما نکته قابل تامل اینکه حتی با وجود فراهم بودن بستر مناسب و ارتباطات کوثر شبکه‌ای در فضای مجازی باز مد و لباس ویژگی‌ها و مختصات خاص خود را دارد که آن را از سایر حوزه‌های مشابه عرصه فرهنگ و هنر مجزا کرده است.

در این حوزه ما با محصولاتی روبرو هستیم که بیشترین حالت خریدار و فروشنده برای ایجاد یک پل ارتباطی مؤثر به شکل حضوری و فیزیکی در آن میسر است و تا خریدار جنس و مدل طراحی محصولات البسه را از نزدیک و با بررسی نمونه‌ای از آنها مورد ارزیابی قرار ندهد شاید چرخه مبادلات و معادلات میان تولید کننده و عرضه کننده با خریدار دچار خدشه شود.

به هر روی عرضه و توزیع به شکل مجازی می‌تواند در کوتاه مدت پاسخگوی بخشی از نیاز فعالان این بخش باشد هر چند که به باور بسیاری این مدل و استراتژی در فروش به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین روش‌های حضوری باشد.

منبع:هنرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید