فروش برند Reebok به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار
جامه پوش: شرکت آلمانی آدیداس موافقت کرد تا برند ریبوک خود را که از لحاظ سوددهی عملکرد ضعیفی داشته است، به قیمت 2.5 میلیارد دلار به گروه برندهای معتبر بفروشد و نام شناخته شده دیگری را به مجموعه مارک های پوشاک این گروه اضافه کند.
این دو شرکت اواخر روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که بیشتر قیمت سهام به صورت نقدی و مابقی به صورت تأخیر معلق و با ملاحظات احتمالی پرداخت می شود. انتظار می رود این قرارداد در سه ماهه اول سال 2022 بسته شود.
این غول پوشاک ورزشی آلمان رسماً واگذاری ریبوک “Reebok” را در اوایل امسال پس از تلاش برای احیای عملکرد این برند برای بیش از یک دهه آغاز کرد.
گروه برندهای معتبر، که اخیراً برای عرضه اولیه در بورس ایالات متحده ثبت نام کرده است، قبلاً بیش از 30 برند، از جمله دارایی های ورشکسته مانند “بارنیز نیویورک” را خریداری کرده است
بر اساس این گزارش، شرکت های پورتفوی این گروه شامل برادران بروکس، فوراور 21 و اسپورتس ایلاستریتد، هستند.
سهام آدیداس در معاملات بورس فرانکفورت پس از این بیانیه 2.5 درصد افزایش یافت و به 314.70 یورو (501.29 دلار آمریکا) رسید.
امسال، گروه برندهای معتبر شرکت پوشاک “ادی بائر” را همراه با گروه اپارک که سرمایه گذاری مشترک آن با گروه سیمون پراپرتی محسوب می شود، خریداری کرده است.
آدیداس در سال 2006 ریبوک را به مبلغ 3.8 میلیارد دلار خریداری کرد و در سال 2018 این بخش را به سودآوری بازگرداند و رشد فروش 2 درصدی را در سال 2019 از دست داد.
منبع: bloomberg