صادرات ماشین آلات نساجی ایتالیا
جامه پوش: 87 درصد از کل فروش ایتالیا در حدود 130 کشور مقصد انجام می شود. روند بین المللی شدن و حرفه برای نوآوری در این بخش، به شرکت های ایتالیایی اجازه داده تا موقعیت پیشرو خود را در صنعت ماشین آلات نساجی جهان تحکیم و بیشتر بهبود بخشند.
صادرات ماشین آلات نساجی ایتالیا ( بر اساس مقصد جغرافیایی در تاریخ ژانویه تا اکتبر 2022)
در ده ماهه اول سال 2022 مقصد اصلی صادرات ماشین آلات نساجی ایتالیا، کشورهای آسیایی (44 درصد) و پس از آن کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (18 درصد) و کشورهای عضو اتحادیه اروپا (17 درصد) بوده است. بیشترین سهم در صادرات ماشین آلات نساجی ایتالیا متعلق به چین بوده است. در دوره ژانویه تا اکتبر 2022، فروش ایتالیا به بازار چین به ارزش 244 میلیون یورو رسید. دیگر بازارهای اصلی ترکیه، هندوستان و ایالات متحده آمریکا هستند.
فعالیتهای شرکتهای تحقیق و توسعه ایتالیایی که به دنبال توسعه ماشین آلات نساجی این بخش هستند بسیار مهم است و همکاری با شرکتها کوچک و بزرگ در دستور کار آنهاست، ماشین سازان ایتالیایی عمیقاً برای ایجاد فرصتهای جدید، ماشینهای جدید، سیستمها و فناوریهای جدید متعهد هستند.
توانایی درک نیازهای مشتریان بالقوه شرکتهای ایتالیایی را قادر میسازد تا به سرعت آنها را به ماشینها و دستگاههای اختصاصی تبدیل کنند که باعث ایجاد بازارهای جدید با ارزش افزوده بالا (مانند منسوجات فنی) در بازار نساجی جهانی، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فنی میشود.
شرکتهای ماشینآلات نساجی ایتالیایی در مناطقی با قرن ها سابقه و تاریخچه نساجی قرار گرفتهاند، جایی که تبادل تجربه با کاربران نهایی، انگیزهای قوی برای ارتقای مداوم تکنولوژیکی ماشینآلات ارائه میدهد. خوشه های نساجی متمرکز و قدرتمندی که در شمال و مرکز ایتالیا قرار دارند مانند برگامو، بیلا، برشا، کومو، میلان، پراتو و ویچنزا در این پیشرفت نقش اساسی ایفا می کنند.
ویژگی های اصلی که بخش ماشین آلات نساجی ایتالیا را متمایز می کند عبارتند از:
• نیروی کار ماهر که کیفیت بالای محصولات را تضمین می کند.
• ابعاد عمدتا کوچک و متوسط شرکت های ایتالیایی که امکان پاسخگویی سریع به نیاز هر مشتری را فراهم می کند.
• انعطاف پذیری و تطبیق پذیری، تولید سفارشی شده را برای برآوردن نیازهای هر مشتری تضمین می کند.
• سطح بالای تکنولوژیکی، به دلیل توجه مداوم شرکت های ایتالیایی به فعالیت های تحقیق و توسعه و راه حل های نوآورانه.