شستشوی پوشاک چگونه به کمک تولیدکننده می آید

جامه پوش: با گذشت زمان، انتخاب ها و خواسته های انسان نیز تغییر می کند. در نتیجه خریداران پوشاک در جستجوی طرح ها و مدهای جدیدی هستند تا بدین گونه خواسته های جدید مشتریان شان را برآورده کنند. شستشوی پوشاک جزء فرآیندهای جدیدی است که با استفاده از ماشین آلات و مواد شیمیایی جدید توسعه پیدا کرده است. می توان گفت تکنولوژی شستشو پوشاک با فناوری جدید که تغییری در ظاهر، بافت و الیاف پارچه ایجاد نمی کند و لباس دوخته شده را از فرم خارج نکرده و عمر آن را نیز کوتاه نمی کند بسیار مورد توجه تولید کنندگان پوشاک بوده است.

فناوری نوین با کمک به تولید کننده بازار فروش را برای این صنعت مهم پربارتر نموده است.

اهداف شستشوی پوشاک

  • مواد نشاسته ای موجود در پارچه لباس های جدید، در هنگام شستشوی پوشاک کاملاً از بین می روند. در نتیجه شخص هنگام استفاده از این لباس ها احساس نرمی و لطافت می کند.
  • پس از شستشوی پوشاک، نرمی آنها بیشتر می گردد.
  • لکه ها و آلودگی ها در هنگام شستشوی پوشاک به راحتی از روی لباس ها شسته می شوند.
  • لباس های شسته نشده اکثراً دارای چروک هستند؛ اما پس از شستشو امکان چروک شدن لباس ها کاهش پیدا می کند.
  • لباس های شسته شده را بلافاصله پس از خرید از فروشگاه می توان پوشید.
  • در تولید لباس برای ایجاد اثر رنگ پریدگی بر روی لباس ها از روش شستشو استفاده می گردد؛ این کار نهایتاً باعث زیبایی بیشتر لباس ها می شود.
  • با استفاده از روش های شستشوی پوشاک می توان اثر رنگ پریدگی را طبق طرح مورد نظر و تنها در قسمت هایی از لباس ها ایجاد کرد.
  • با اعمال روش های مختلف شستشو بر روی لباس ها می توان جلوه های ویژه ای را در آنها به وجود آورد.
  • ایجاد جلوه های یکسان در لباس ها با اعمال روش های مختلف شستشو بر روی آنها محقق می شود.
  • هزینه اولیه برای راه اندازی یک کارخانه شستشو نسبتاً پایین است؛ اما با راه اندازی یک کارخانه شستشوی پوشاک می توان پیش شرط های مدنظر خریداران را به راحتی برآورده کرد.

منبع: Garments Merchandising

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید