سبد خرید هوشمند آینهای روبه آینده
جامه پوش: ما در زمانی زندگی میکنیم که میتوان آن را به فصل جدید «بلک میرر» تشبیه کرد. مشاغلی که رویکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پیشبینی تقاضا اتخاذ میکنند، میتوانند انتظار افزایش 50درصدی دقت را در مقایسه با سایر روشهای سنتی داشته باشند. با استخراج دادههای بازار، الگوهای رفتار مصرفکننده و تجزیه و تحلیل رقبا، سیستمهای مبتنیبر هوش مصنوعی به خردهفروشان کمک میکنند تا هزینههای زنجیره تامین خود را پیشبینی و خطرات یا فرصتهای بالقوه را شناسایی کنند.
خردهفروشان همچنین درحال بررسی راههایی برای گنجاندن هوش مصنوعی در فروشگاههای خود هستند. فناوری بینایی کامپیوتری میتواند هوشی تقریبا واقعی را به ارمغان بیاورد که خردهفروشان را قادر میسازد تا حجم ترافیک و رفتارهای خرید مشتریان را در فروشگاهها نظارت کنند. این اطلاعات را میتوان برای تصمیمات تجاری بهتر مانند قرار دادن موجودی، بهبود چیدمان فروشگاه، تنظیم سطوح کارکنان براساس خواستههای مشتری استفاده کرد.
بسیاری از خردهفروشان قصد دارند به سرمایهگذاری در برنامههای کاربردی هوش مصنوعی ادامه دهند. استفاده از رباتهای چت برای خدمات مشتری ازسوی بسیاری از شرکتها مفید بوده، زیرا پشتیبانی انسانی را آزاد و درعینحال کمکهای فوری و بدون زمان انتظار در ساعات اوج روز یا شب ارائه میکند. علاوهبر این، هوش مصنوعی همچنین میتواند دادههای ارزشمندی را از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استخراج کند که ممکن است تصمیمات استراتژی بازاریابی یا تجزیه و تحلیل احساسات را ارائه کند. آینده پیشبینی تقاضا در پیادهسازی تحلیلهای پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی نهفته است، زیرا این سیستمها نتایج کارآمدتری نسبتبه عملیات قدیمی ارائه میکنند.
استفاده از سبدهای خرید هوشمند به خردهفروشان این فرصت را میدهد تا بینشی درمورد ویژگیهای مصرفکنندگان به دست آورند. این به خردهفروشان اجازه میدهد تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند که مطابق ترجیحات مشتریان باشد. اکثر شما از قبل میدانید چگونه الگوریتم هدفگیری فیسبوک، اینستاگرام و گوگل کار میکند. مراقب باشید زیرا هوش مصنوعی افکار شما را تشخیص میدهد و پیشنهادات فردی را مستقیما برای پیامرسانها، عینکهای مجازی یا … ذهن شما ایجاد میکند.
در نتیجه، تمام دادههای شما را شامل میشود: آنچه دوست دارید، آنچه شما را هیجان زده میکند، نیازها، آرزوها و ترسهای شما! براساس این دانش، دستیار مجازی، یک فرصت محصول پیچیده را به شما پیشنهاد میکند.
تصور کنید هوش مصنوعی میدانست که به ریاضیات و شطرنج و همچنین «ون گوگ» و پاریس علاقه دارید و همه اینها میتواند با کمک هوش مصنوعی ادغام شود. میتوانید همه اینها را با یک کلیک با ابزارهای AR و VR در واقعیت جاسازی کنید.
مثال دیگری از اینکه چگونه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به روشهای محبوبی برای خردهفروشان در تعامل با مصرفکنندگان تبدیل شدهاند، از طریق اپلیکیشن IKEA Place IKEA است. برنامه مورداشاره به مشتریان این امکان را میدهد که قبل از خرید مبلمان خانه خود را تجسم کنند.
آینده هوش مصنوعی در صنعت خردهفروشی هوشمند، انقلابی در نحوه خرید، فروش، مدیریت و ایجاد واقعیت جدید است. ما یک قدم تا باز کردن در فاصله داریم تا چهره به چهره با ایدههای عمیق درونی خود روبهرو شویم. یک موجود مجازی وحشی عجیب و غریب، شخصیت منحصربهفرد ما را نشان خواهد داد و همه آن چیزهای احمقانه ما را مجبور خواهند کرد خردهفروشی قدیمی را بشکنیم و آن را با چیز جدیدی جایگزین کنیم؛ انعطافپذیر در برابر گزینههای جدید. هر که آگاه باشد از زمانش جلوتر است.
منبع: Startuphub