رقابت آدیداس و نایک در فوتبال یورو 2020

جامه پوش: در مهمترین رویدادهای ورزشی دنیا، بیرون از زمین ورزشی، این برندهای تولید کننده البسه ورزشی هستند که برای پیروزی بر یکدیگر رقابت سختی دارند.

جام جهانی فوتبال، المپیک، مسابقات یورو و … رقابت هایی هستند که برندهایی چون آدیداس، نایک، پوما، نیوبالانس، هومل، جوما و … برای ارائه آخرین تلاشهایشان در جهت تولید بهترین ها وارد عمل می شوند.

پیش از مسابقات آخرین دستاوردهایشان را به طور رسمی رونمایی می کنند و از طریق رسانه ها به اطلاع عموم می رسانند. در واقع برندهای پوشاک در این رقابت ها هزینه های سرسام آوری را متحمل می شوند تا با سوت آغاز رقابت ها، با فروش های میلیونی، سودهای میلیاردی به دست آوردند.

اما مسابقات پیش روی یورو 2020 که به دلیل کرونا در سال 2021 برگزار می شود، عرصه رقابت سنگینی میان آدیداس، نایک و پوما است.

بررسی توافق هر یک از این برندها با 24 فدراسیون اروپایی نشان می دهد که نایک از امریکا با 9 تیم ملی، در صدر رقابت برندهای پوشاک ورزشی قرار گرفته است. پس از آن آدیداس آلمان با 8 تیم در رده دوم است و پوما، لباس 4 تیم ملی را در رقابت های یورو آماده می کند.

در این میان سه برند هومل، جوما و جاکو نیز با در اختیار داشتن یک تیم، وارد این رقابت سنگین شده اند. شاید عدد یک مقابل هر سه تیم کمی در نگاه اول خنده دار باشد اما برای این برندها حضور در رقابت دو قطبی آدیداس و نایک، داشتن یک برند یعنی پیروزی.

از دیگر نکات جالب این فهرست، قرارداد انگلیس با نایک از یک سو و قرارداد دو کشور اسکاتلند و ولز از دیگر کشورهای حوزه بریتانیا با آدیداس است. همانطور که می دانیم، با وجود اشتراک در بسیاری مسائل، کشورهای زیرمجموعه بریتانیا در این مسائل رقابت و البته کمی دشمنی دارند. مطمئن باشید اگر انگلیس با آدیداس قرارداد می بست آن دو کشور دیگر با نایک به توافق می رسیدند.

فهرست سبد هر یک از برندهای مشهور تولید کننده البسه ورزشی در رقابت های یورو 2020 به شرح زیر است.

نایک: ترکیه، فنلاند، هلند، انگلیس، کرواسی، لهستان، اسلواکی، پرتغال و فرانسه

آدیداس: ولز، بلژیک، روسیه، اسکاتلند، اسپانیا، سوئد، مجارستان و آلمان

پوما: ایتالیا، سوئیس، اتریش و چک

هومل: دانمارک

جوما: اوکراین

جاکو: مقدونیه

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید