حتما شما هم تا به حال این جمله ها را به زبان آورده اید؛ این رنگ به من نمی آید! این رنگ پوست مرا تیره نشان می دهد و…. این جملات در صنعت مد و لباس بسیار رایج بوده و در رابطه تناژ رنگی پوست و تطابق آن با رنگ لباس مطرح می شوند. برای این که استایل جذابی داشته باشید، تنها باید به تطابق لباس ها با ویژگی های ظاهری خود دقت داشته باشید. در گذشته اغلب آقایان تصور می کردند باید حتما از رنگ های تیره استفاده کنند. اما این روزها کلیشه های جنسیتی برای انتخاب رنگ لباس آقایان برداشته شده و انواع رنگ های روشن و فانتزی نیز در لباس های مردانه مشاهده می شوند.

تشخیص رنگ پوست برای انتخاب درست رنگ لباس

برای انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست پیش از هر چیز باید به رنگ پوست خود توجه داشته باشید. تاکنون دقت کرده اید که رنگ پوست شما در میان کدام گروه رنگی قرار می گیرد. رنگ های پوست آقایان و خانم ها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شوند. برای تشخیص رنگ پوست باید به رگ های دست خود دقت داشته باشید.

رگ های دست افراد با تناژ رنگی آبی، سبز و سبز آبی مشاهده می شوند. در صورتی که رنگ رگ های دست شما آبی باشد، تناژ رنگی پوست شما در گروه سرد قرار می گیرد. اما اگر این رگ ها سبز باشند، پوست شما در دسته رنگ پوست های گرم قرار می گیرد. اگر نتوانستید بین سبز و آبی رنگ رگ های دست خود را  تشخیص دهید، پوست شما خنثی است و در میان رنگ پوست های گرم و سرد قرار می گیرد. برای مشخص شدن رنگ هایی که به رنگ پوست شما می آیند، باید ابتدا سردی و گرمی پوست خود را تشخیص دهید.

انتخاب رنگ لباس مردانه برای رنگ پوست های مختلف 

انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست باعث می شود، چهره و صورت شما جوان تر و زیباتر از همیشه به نظر بیاید. بسیاری از رنگ ها در دایره رنگ پوستی گرم قرار گرفته و بسیاری مخصوص رنگ پوست های سرد هستند. برخی از رنگ های مناسب رنگ پوست های سرد و گرم و خنثی را در ادامه معرفی می کنیم. با توجه به این موارد انتخاب رنگ لباس آقایان ساده تر می شود.

رنگ لباس های مناسب پوست گرم 

بهترین رنگ ها برای پوست های گرم، رنگ های طوسی، آبی روشن، سفید، طلایی، قرمز و قهوه ای روشن هستند. این رنگ پوست ها در فصل پاییز بهترین انتخاب لباس را خواهند داشت. اغلب لباس های پاییزه با این تناژ رنگی گرم انتخاب می شوند که با رنگ پوست گرم بسیار تناسب دارند. رنگ فانتزی صورتی نیز با این تناژ رنگی همخوانی دارد.

برای انتخاب لباس رنگ پوست های گرم باید حتما به رنگ هایی که با پوست شما همخوانی ندارند نیز دقت داشته باشید. این رنگ ها شامل رنگ های یخی، یاقوتی، رنگ های جیغ و سایر موارد مشابه می شوند که باید به آن ها دقت داشته باشید. در انتخاب لباس خود هرگز به سراغ این رنگ بندی ها نروید. بهترین انتخاب برای رنگ پوست های گرم، رنگ هایی هستند که با پوست شما تقابل نداشته باشند.

رنگ لباس های مناسب پوست سرد

برای انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست سرد نیز باید به اصول انتخاب رنگ های درست بر این اساس توجه داشته باشید. عدم تقابل رنگ پوست و رنگ لباس یکی از مهمترین اصولی است که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. رنگ های مناسب رننگ پوست های سرد شامل زرد لیمویی، سبز تیره، آبی روشن و یخی، زمردی، بنفش تیره و موارد مشابه هستند. در این زمینه باید به روشنی یا تیرگی هر یک از رنگ های دقت داشته باشید. به طور مثال رنگ آبی برای پوست سرد مناسب است. اما این آبی باید روشن و یخی باشد.

رنگ های نامناسب تناژ پوستی سرد اغلب شامل نارنجی، زرد، گوجه ای و سرمه ای هستند که با این رنگ پوست همخوانی نداشته و در تقابل با آن قرار دارند. بهتر است رنگ لباس های شما در میان این گروه رنگی قرار نداشته باشد.

رنگ لباس های مناسب پوست سرد

انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست های خنثی کمی ساده تر است. تقریبا بیشتر رنگ ها برای این رنگ پوست مناسب هستند. اما بهترین انتخاب ها برای این رنگ پوستی رنگ های تیره هستند. رنگ پوست های تیره تناژ پوستی خنثی را جذاب تر جلوه می دهند. رنگ های جیغ همیشه بدترین گزینه برای رنگ پوست های خنثی به شمار می روند. بهتر است از انتخاب این رنگ ها برای پوست خنثی خودداری کنید.

رنگ های مناسب رنگ پوست خنثی شامل صورتی چرک یا کم رنگ، کرم، خاکستری، مشکی، آبی تیره و موارد مشابه هستند که این رنگ پوست را بسیار زیبا و درخشان جلوه می دهند. در این میان رنگ های صورتی جیغ و فسفری برای این رنگ پوستی چندان مناسب نیستند و ظاهر افراد را نازیبا جلوه می دهند. اگرچه بیشتر رنگ های جیغ برای این رنگ پوست مناسب نیستند؛ اما رنگ قرمز یک انتخاب ایده آل برای رنگ پوست های خنثی به شمار می رود.

انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس روشنی و تیرگی پوست 

گرمی یا سردی رنگ پوست، نشان دهنده ته مایه رنگی پوست شما است. در این زمینه تیرگی و روشنی رنگ پوست نیز مطرح است. بررسی این عوامل برای انتخاب درست تر رنگ لباس های شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتخاب رنگ لباس برای پوست های روشن، اغلب در میان رنگ هایی متضاد با رنگ پوستی انجام می شود. انتخاب رنگ های خیلی روشن برای این رنگ پوستی چندان مناسب نبوده و ظاهر افراد را رنگ پریده نشان می دهد. به همین خاطر رنگ های پاستیلی و سفید انتخاب مناسبی برای آقایان با پوست روشن به شمار نمی روند. رنگ های آبی سیر، سبز تیره، قرمز و… برای این رنگ پوست مناسب هستند.

رنگ پوست های تیره در هر یک از تناژهای سرد و گرم با رنگ های روشن لباس همخوانی دارند. البته رنگ روشن لباس ها نباید به گونه ای باشد که پوست را تیره تر نشان دهد. برای انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست تیره باید به دنبال رنگ های سفید و طوسی و آبی و خاکستری بگردید.

دسته بعدی رنگ پوست های گندمی هستند که در میان رنگ پوست های تیره و روشن قرار می گیرند. اکثر رنگ ها در طیف خاکی و کرم با این رنگ پوست عجین هستند. به جز این ترکیبات رنگی، انواع رنگ های سورمه ای، زرشکی و لاجوردی بهترین انتخاب برای رنگ پوست گندمی به شمار می روند. با رعایت اصول انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست گندمی چهره شما شفاف و زیبا به نظر می آید.

در این بخش برخی از مناسب ترین رنگ ها برای رنگ پوست های روشن تیره، گندم، سرد، گرم و خنثی را بررسی کردیم. هر یک از این رنگ پوست ها با ویژگی های مختلفی شناخته شده و به همین خاطر با برخی از رنگ های پوستی بیشتر عجین می شوند. شما می توانید برای انتخاب رنگ لباس مردانه بر اساس رنگ پوست از این راهنمای کلی استفاده کنید. این نکات مهم و اصولی به شما در جذابیت بیشتر استایل های روزانه و رسمی‌تان کمک شایانی می کنند.