جولان پوشاک نامتعارف درفروشگاه ها

جامه پوش: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای فرهنگ عمومی با انتقاد از اینکه حجاب و عفاف در جامعه متولی خاصی ندارد، گفت: این روز‌ها پوشاک نامتعارف در بازار و ویترین مغازه‌ها به وفور یافت می شود، سوال اینجاست چه کسی و یا چه کسانی مسئول مدیریت چنین وضعیتی هستند؟ و چرا دستگاه‌های ذیربط در حوزه کاری خود به این مسئله توجه نمی‌کنند.
حجت الاسلام پیش قدم، به نبود فروشگاه‌های عرضه لباس‌های مختص حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: باید در کهگیلویه و بویراحمد حداقل پنج فروشگاه عرضه لباس‌های عفاف و حجاب راه اندازی شود.

وی گفت: حدود یک ماه پیش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان طرحی را با در نظر گرفتن شاخص های حجاب و عفاف به دستگاه‌های متولی ابلاغ کرد تا بر اساس آن پوشاکی متعارف به بازار عرضه شود.

اجرای طرح سامانه ناظر برای رانندگان خودرو‌ها

فرمانده نیروی انتظامی استان هم به برنامه‌های نیروی انتظامی در خصوص برخورد با بدحجابی در استان اشاره کرد و گفت: پارسال برای رعایت موضوع حجاب و عفاف به هفت هزار و ۳۶۳ نفر تذکر لسانی داده شد و ۴۵۶ نفر به مقر‌های نظامی منتقل و ۵ نفر هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از اجرای طرح سامانه ناظر بر رانندگان خودرو‌ها خبر داد و افزود: این طرح شامل چهار مرحله است و برای سرنشینان خودرو‌ها اجرا می شود و بر اساس این طرح در مرحله اول به مالک خودرو تذکر پیامکی، در مرحله دوم احضار، مرحله سوم توقیف از طریق سیستم و در نهایت توقیف فیزیکی اجرا می شود.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: پارسال با اجرای طرح سامانه ناظر یک ، تعداد ۸۹۰ پیامک کشف حجاب برای رانندگان خودرو‌ها ارسال شد که از این تعداد ۳۲ مورد توقیف سیستمی و سی مورد هم توقیف فیزیکی بوده است.

سردار مصطفی همچنین به سامانه ناظر ۲ اشاره کرد و افزود: در این طرح ماموران انتظامی در حریم مراکز تجاری و خرید و فروش‌ها تذکرات لازم را در خصوص رعایت حجاب و عفاف به افراد بی حجاب می دهند.

وی همچنین به آمار بالای مصرف مشروبات الکلی در استان اشاره کرد و گفت: کشفیات مشروبات الکلی در استان در ۴۵ روز ابتدای امسال، ۳۰ درصد بیشتر از کل کشفیات پارسال بود.

آگاه کردن مردم به احکام شرعی حجاب و عفاف ضروری است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان هم در این جلسه گفت: همگرایی دستگاه‌های اجرایی، فرصتی طلایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از بدحجابی در جامعه است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

امیر رئوف افزود: مسئله بدحجابی به یکی از آسیب‌های جدی جامعه تبدیل شده و همچنان در مقام دغدغه معطل مانده است.

وی به یکی از مهمترین علت‌های کمرنگ شدن حجاب در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: به علت نبود اطلاع و آگاهی مردم نسبت به احکام شرعی مسئله حجاب و عفاف، این موضوع در سطح جامعه کم رنگ است و باید مردم را به احکام شرعی در این زمینه آگاه کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان به حضور دانشجویان غیر بومی با پوشش نامتعارف در شهر‌های کوچک اشاره کرد و اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ دانشگاه دولتی و غیر دولتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ورود دانشجویان غیربومی و ناآشنا بودن آن‌ها با فرهنگ شهر‌های کوچک، علتی برای بدحجابی در شهر‌های کوچک شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان همچنین اضافه کرد: ضرورت دارد که وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای ساماندهی وضعیت پوشش دانشجویان، طرح جامع و مدونی را در دستور کار قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید