جشنواره مد و لباس فردخت در سومین گام

جامه پوش: این روزها در آستانه برگزاری سومین جشنواره ملی مد و لباس «فردخت»، شهر کاشان میزبان کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این رویداد است.

سومین جشنواره ملی مد و لباس «فردخت» که دو دوره قبل نیز در شهر کاشان برگزار شد، مهرماه امسال نیز به میزبانی همین شهر و در سه بخش طراحی، اثر نهایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شو؛. این در حالی است که مهلت ارسال اثر به این رویداد تا بیستم شهریورماه اعلام شده است.

و اما این روزها و در آستانه برگزاری سومین جشنواره مد و لباس «فردخت»، شهر کاشان میزبان کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این رویداد است. در بخش تولیدات دانش‌بنیان نیز محققان و پژوهشگران در موضوعات چهارگانه هویتی، بومی، تاریخی و ملی برای سلامت لباس و پوشاک به تولید محتوا مشغول هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی این جشنواره تاکنون 2 کارگاه توانمندسازی مخاطبین بخش پژوهش در فرهنگسرای مهر کاشان به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار شده و موضوعاتی همچون تکنیک های عرضه و فروش در صنعت مد و پوشاک مورد توجه قرار گرفته است.

وحید خدری‌کیا مشاور و مدرس حوزه‌های مدیریت، بازاریابی و فروش از جمله سخنرانان این کارگاه هاست. روز گذشته نیز کارگاه تخصصی مجموعه‌سازی در حوزه مد و لباس با حضور یزدجردی مدرس دانشگاه برگزار شد.

همچنین در بخش عملی، قرار است پنجشنبه ۱۷ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۲ کارگاه الگوسازی تجاری با تدریس زهرا اخوان ارمکی طراح لباس، مدرس و از کارآفرینان حوزه مد و لباس در شهر کاشان برگزار و نکات لازم در ارتباط با همراهی هنرمندان با بخش رقابتی این حوزه عنوان شود.

جلسات هم اندیشی اساتید و مشاوران جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت نیز طی روزهای گذشته و پیش رو در حال برگزاری است.

«فردخت» نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نام‌گذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است. مهلت تحویل آثار برای شرکت در این رویداد، بیستم شهریور و زمان برپایی نمایشگاه، شانزدهم تا بیست‌ویکم مهرماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
پیام بگذارید